|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en till bmw, en som är tystare inuti än min 315. Blir galen av surret inuti bilen när jag når hastigheter kring 100km/h och uppåt. Hjälper det nämnvärt med att byta till en 5-växlad låda ? Bakhjulsdrift regerar ! | |
|
Hejs! jag tror nog att det hjälper nämnvärt med 5-växlad låda,ja.....och du...har du grövre avgassystem hela vägen? Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Du kan montera ljudisolering på 315en innanför dörrsidorna och under mattorna så blir den tystare. Teknikens Värld gjorde det på en Lada Niva och fick ner ljudnivån betydligt. E32 är imponerande tyst svårt att tro att den kom för 16 år sedan det skulle var mitt val. |
|
|
Hej ! Nej det är bara 3" grovt slutröret från ljuddämparen, men idag har jag bytt tillbaka till originaldämparen. Att montera ljudisolering vore inte så dumt... Jag har funderat på en E28:a, de är väl hyfsat tysta inuti kupe´n ? Min ekonomi tillåter varken en E34:a eller E32:a =( Bakhjulsdrift regerar ! |
|
| Om det sitter pirat avgassystem så brukar det låta minst dubbel så mycket som ett orginal system innuti bilen.Kolla det och sätt på ett bmw orginal. | |
|
Och tänk på att ett rostfritt rör väsnas mer än ett kolstålsrör i samma dimension... /Kristian |
|
|
>>>2002tii Jag har BMW original-avgassystem. Jag skrev ju att jag hade bytt. OK, men hur e de med E28:an då, är den tyst inuti kupe´n ? Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
Min E28 går tystare än fars Passat -98 =) //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
jaha, då e det väl inget snack om saken då, det blir en E28:a till våren ! >>>Cosmos Tycker du jag ska satsa på en 518i eller 520i ? Är det stor skillnad mellan dem ? |
|
|
Jag har en kompis som hade en e28 tds, och den gick väldigt tyst. Kan mycket väl mäta sig med dom nyare bilarna. Lycka till med bilköpet. |
|
| Varför inte en e30.... Jag har nåt tyskt sport avgassystem och det låter utavbara hel**ete utanför bilen men innanför är den tyst som en mus..... | |
|
Synd att påstå att det är tyst inne i kupén på en E30.... /Kristian |
|
|
Säkert grymt mycket tystare än i en E21 |
|
|
matz81: testade en 518i innan jag bestämde mig för 520i, trodde inte det skulle vara någon större skillnad men det var det... En 1390kg tung bil med 105hk är ej att föredra dom där 20 extra pållarna och vridet du får extra i sexan är mycket värd... Dessutom så är 520i inte mycket dyrare att äga än en 518i men kolla så kammen är schysst och att kamremmen är bytt eller att du byter den efter köpet om du inte vet hur långt den gått... Jag tycker du ska satsa på 520i då det är en mycket trevligare motor än 518i... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
OK, tack alla ! Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
En kamrat tog ur inredningen i sin bil och sprayade sen "Noice-killer" i den, blev avsevärt mycket tystare. www.malte-racing.com |
|
| och Noice killer är ju billigt och bra, inte.....jag har fått uppgifter på 400kr burken och en sådan räcker inte till så extremt mycket. | |
Jompa |
Ett tips till er som vill ha billig noise-killer. Har en bekant som tävlar i bilstereo han körde med vägfärg från vägverket är ungefär samma inehåll som noise-killer men avsevärt billigare. Det gäller bara att käna någon på vägverket man kan köpa den av. PS med vägfärg menar jag den de målar mitt, kantlinjer m.m. Hälsningar Jonny |
|
min 518 är BULLRIG!!! kan bero på att det inte är orginalavgassystem... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.