AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.169

330iA Touring automat, fin, välhållen, rostfri, värde?

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Vad tror ni?

Mycket nyligen bytt såsom länkarmar fram (Meyle HD), länkarmsbussningar fram (Millway), stötdämpare (Bilstein), fjädrar (Vogtland), bromsskivor/belägg (BMW Original), vattenpump, termostat, ny startmotor(BMW), nytt batteri (Moll 100aH).

Bra/märkes sommar och vinterdäck, alla på original 17 tumsfälgar (sommar proffslackade "Gun Grey Metallic").

Välservad inklusive växellådsolja och filter (3.000 mil sedan).

Rostskyddsbehandlat underrede, dörrar, baklucka, balkar.

Svensksåld, Titaniumsilvermetallic, komfortpaket, xenon, svart läder, sportstolar och multifunktions sportratt, alarm, etc.

Lätt stylad: derailed, led bakljus, led sidoblinkers, shadow line blinkersglas fram, svarta njurar.

Nyligen besiktigad "med beröm godkänt" :-)

Mvh

Christian

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Styling höjer i regel inte värdet på bilen.

Men är bilen i mint condition, välvårdad ut och invändigt minimal med repor, och att alla slit delar är utbytta och bilen är fint för ålder och mil, då goda chanser att få betald vad bilen är värd.

Du skriver inget om dragkrok, samt mil. Men jag förutsätter att du har en 330i 03.a 15.000-20.000 mil (lägre mil per år än genomsnitt)

50-60k för bilen. Jag hade troligtvis satt ut den för 60k och varit nöjd om jag sålt den för 55-50. Det är en 11 år gammal bil.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Stämmer, missade det, 2003, 16.700 mil.

Bilpriser.se säger 70-75 privat?

Mvh

Christian
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Pröva och sätt ut den på annons, allt handlar om rätt köpare, kanske är nån som just vill ha en E46 med samma utrustning, färg och skick din bil är i, då tror jag man är redo att betala okså.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.