|
|
|
|---|---|
hallonn |
Heter dem roadster när det är den bredare karossen? |
|
Nej det har inget med bredden att göra. Roadster = cabbe-modellen Coupe = Coupe-modellen ...coupen regerar... |
|
|
ZTreCoupe>>>> Jag funderar på allvar att byta in min Compact till våren 02 och förhoppningsvis hämta ut en Z3 Coupe. Har du några tips vad jag ska titta lite extra på? (om jag t.ex importerar) Några skavanker med ditt exemplar? Hur lång är Du? (syftar på ben- och rygg utrymme) PowerKjell OO=00=OO __--------__ |
|
|
Z3 coupé och roadster är coupé resp. cab. M coupé och roadster är samma men med M motorn på 321 hk, bredare och en hel massa andra saker! Det är nog den du tänker på. Estroilblå M-Coupé rockar löjligt mycket!! |
|
|
328-Johan: M varianterna är INTE bredare över baken än de "vanliga" 2.8a modellerna. Däremot så är 1.8a modellen smalare över rumpan. Men M varianten har ju en annan front- och bakspoiler + andra speglar, men skärmarna är dom samma. Powerkjell: Jag är inte så lång...173...men min polare som är 197 har åkt med mig i både Z3 roadstern (förra bilen) och coupen utan problem. Om han skulle kört så hade det antagligen blivit lite kämpigt. Min polare är 180-185 och han kör sin Roadster utan problem. Skavanker...nja det är samma "regler" som med andra BMW. Inget speciellt för Z3an alltså. ...coupén regerar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.