AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.025

Val av avgassystem M3 E92

co
87
coffew
320D x-Drive M-sport F31 -18
Tjena!
Köpte mig för några veckor sedan en M3 E92. och är redan sugen efter att V8an ska låta lite mer :)
Har kollat lite på catback system ifrån Milltek, någon som har erfarenhet om de är värt pengarna då dem är rätt mycket billigare än konkurenterna.
Hade ett milltek catback monterat på min föregående 120D och tyckte de var lagom ljud, men kan ju vara helt annorlunda på en M3a , vad vet jag??
Eller har ni några andra tips på vad man ska ha för rimliga pengar ? runt 15tusen

Tack på förhand!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag har ett sånt på min, och är nöjd med ljudet, ett dovt muller på låga varv som vässar till sig på högre varv.
Har även kört det med catless midpipes och milltek, men volymen blir såpass hög att man knappast får några beundrarbrev från grannarna, så även om det ger mer effekt utan cattar, blev det för högljutt för min smak,
( jag har kompressor på min, så fritt flöde ger c:a 30 hp)
inga problem med passform o sånt,
Med Supersprint Race kommer din V8 sjunga fint ;)
co
87
coffew
Låter riktigt bra, lutar åt ett milltek catback , tack för infon! :)
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Miltek tycker jag överlag är alltför tyst...
Supersprint race, då vet man vad man får :)
Hade eisenmann race på min e36 m3 , sjukt bra ljud det åxå:)

Drömmer just nu om ett titansystem från yosaikasu...:D
Eisenmann Race är överlag snäppet värre än SuperSprint (om man jämför halvsystem, dvs efter "katten" typ...). Har Eisenmann Race på mina ena, och "SuperSound" på den andra. SuperSound är föregångaren till Race (påstås det?), o det låter ännu bättre/mer/högre! Framför allt ett jäkla vrålande när man "vrålvarvar" o smäller på gasen genom att "dutta till", det formligen smäller till nåt riktigt härligt! I fallet med E36 har SuperSound systemen alltid(?) lika långa ändrör, medan "Race" är som original dvs skiljer ca 1 cm i längd. Race är faktiskt "tyst" vid jämn gas, SuperSound låter klart mer...

Jag säger Eisenmann Race, i kombo med SuperSprint mellandämpare, då lär du få ett djävulskt ljud, men räkna inte med att det kommer vara tyst...
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Inget låter så gott som akrapovic enligt min mening.
Har det på min M5 F10 nu och jag ryser varje gång man gasar till :)

Leta efter ett bege Akrapovic så kommer du vara sjukt nöjd!

mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Håller med LotecM3, Akrapovic är det man ska ha. Kör just nu med slip-on systemet dvs cat-back, låter mulligt. Reducerar vikt med massor dessutom. Kompletterar man sedan med resten så får man inte bara en viktminskning utan också en effektökning.

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Lånar tråden, om man har Hartge burkar baktill men önskar något högre ljud ändå - what to do then? Utan att krångla och utan att byta till ett annat fabrikat som Eisenmann etc. Akrapovic eller GT Meisterschaft hade varit beställt för länge sedan om budgeten tillåtit. Kreis-Sieg. Herrejösses vilket ljud tillsammans med S85:an!

Då saknar vi 6.000-11.000 USD + frakt :-/. Jag tänkte om man behåller nuvarande men går in och tar bort något eller justerar? Går det att ta bort dämpare etc och installera på en ventilstyrning med eller utan fjärr?!

Jag tror att det bara är sista sektionen som är bytt. Dvs. original x-pipe/mittdämpare och framåt.

Lycka till! M3E9X med sportavgas är grejer det!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enkelt, byt ut midpipes med raka rör, då kommer du i varje fall inte att klaga på att det låter för lite.
Hade det med original slutburkar, en dutt på gasen så lät det som en kulspruta, inget bra ljud med original burkarna , men med ett öppnare system låter det bra, men risken är stor att du får vibarationen mellan 2000-3000 rpm
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Ok tack Pea!

Det var liksom det jag vill undvika. Vibrationer och drön. Idag går bilen från ljudlöst till högljutt i M-läge och högre varv. En balans däremellan hade varit perfekt!
co
87
coffew
Det blev iallafall en beställning av ett supersprint system idag till m3an :)
Tack för alla tips :)
Grattis!

Blev det Race?

Ser fram emot film :)
co
87
coffew
Beställde via schmiedmann, men tror de var race :)
Hoppas på riktigt bra sång ifrån v8an nu, film kan jag ordna när de sitter på plats :)
Det är stoooor skillnad på Race och Sport kan jag lova.

Länka till de du beställde, gärna SS egna art.nr med.
co
87
coffew
Produktnummer: 980706K
Fick inte upp någon länk men där är artikelnumret iallafall på schmiedmann,
Om det blev fel får jag avbeställa.
Här är alla system till M3 E92, tror inte det är race du beställt.

Länk

Jag har en kontakt i Tyskland om du vill spara ett par tusenlappar.

Skicka PM isåfall.

Med vänlig hälsning, Filip
co
87
coffew
Länk
Länk

De måste vara dom jag ska ha om de ska vara RACE om jag förstår de hela rätt?
Korrekt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.