|
|
|
|---|---|
|
Hej Har letat men är väl oduglig på det, men vad är det som skiljer? Exteriört och interiört vet jag men vad är det i chassiebiten som skiljer dem?? Mvh fredrik | |
| M-paket har M-chassi som standard, om man inte valt bort det. Icke M-sport har inte M-chassi, om man inte valt till det. M-chassi är hårdare och lägre. | |
|
Jo jag har M-chassit men är det stötdämpare o fjädrar som skiljer eller är det mer? |
|
|
Jag vet inte säker men tror att det skiljer på krängningshämmare också. Kanske går att kolla på realoem.com om man har chassienr på en med och en utan? Varför undrar du? /DJ |
|
|
Mest av intresse , sen om man någon gång i framtiden behöver byta delar.. Mvh |
|
|
M-sport har styvare chassi, kan upplevas som stötigare, dock bättre väghållning. På E46 M-sport chassi hade man 15mm lägre chassi än orginal, vet inte hur det ser ut på E91or. Jag skulle gärna vilja kasta ut en fråga. Min fråga är alltså om M-sport chassi (stötdämpare, fjädringar) håller i regel bättre än orginal, eller om det är tvärtom håller sämre med tanke på alla stötar fjädring och dämparna får ta i mot. |
|
| Lyfter denna gamla tråden. Vad innebär M-chassie? Kollar efter en E91 med sportstolar och sportratt men ska ändå byta till M3 front och sänka med coilovers. Så är det mer än bara stötdämpare och fjädrar eller är hela chassiet annorlunda? Om inte känns det ganska meninglöst för min del. | |
| Det är dämpare och fjädrar så inte viktigt om du ändå ska byta dem. Men de som valde sportratt och sportstolar tog nog även sportchassi så när du hittar en bil med sportstolar, ratt så kommer nog chassit på köpet. | |
|
På tidiga E90 2005-2008 är det krängningshämmaren bak (14mm istället för 13mm) och stötdämparna som skiljer runt om om man jämför m-sportchassi mot sportchassi. Standard är väl helt olika. Fjädrarna finns inte i reservdelslistorna men man kan väl ana att m-sport och sportchassi är liknande. Så byter man till coilovers så är det bara, mig veterligen, den bakre krängningshämmaren som skiljer mot om man hade en bil med sportchassi eller med msportchassi från början. |
|
|
Det kompletta M-Sport innehåller också M-läderstportratt, Msport-växelspak om du har manuell, samt sportstolar. Det skiljer det kanske på något annat tyg också, och säkert lite kontrastlister invändigt. Dessutom har du som sagt Msport-stötdämpare och kortare fjädrar (30 mm lägre bil då) samt annan och snyggare frontspoiler, sido- och bakspoiler. Dessutom är det andra fälgar i M sport. Tror inte jag glömt något. Dock är det som så att varannan BMW som säljer av diverse vimpelhandlare kallas för "M paket" mm så fort den har andra fälgar, vilket inte är helt korrekt. |
|
|
När du kollar på bil på blocket kan du slå upp VIN via Länk & sedan slå det numret på Länk och se orginal lista med utrustning för just det fordonet :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.