|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag så la centrallåset av helt när jag skulle låsa bilen med nyckel. Har funkat fint hela tiden tills nu. Nyckeln går att vrida lätt ett halvt varv från 9 till 3. Kan det vara låsmotor/kolv i förardörren som är paj? Har kollat säkringarna och dom är hela! mvh//chrille | |
|
Kan du låsa bilen med knappen vid växelspaken? Om inte, är det troligen den så kallade GM5-modulen som gett upp. Det finns en hel del att läsa om detta både här och på amerikanska forum - sök på "gm5 module E46 E39" Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ska prova att låsa den med knappen vid växelspaken imorrn. Tänkte efter lite när jag vrider om nyckeln i låset, och det känns lite som om det skulle vara staget/pinnen som drar i låsmotorn som kanske är av? Eller är det väldigt osannolikt att det skulle kunna hända? :) mvh Christian Johansson |
|
|
Provade att låsa med knappen vid växelspaken, och det funkade klockrent! Då måste det vara något fel med styrningen från låskolven till låsmotorn i förardörren? Alla tips välkomna! :) Christian Johansson |
|
|
Hej det hände mig för ca 2 mån sen och då var det fjärrlåsets battari som hade dött :-p |
|
|
erik: jag har ingen fjärrdosa till att låsa upp med. Har endast en vanlig manuell nyckel. Christian Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.