|
|
|
|---|---|
|
Ibland så går det bara att varva 4000 rpm !?!? Hur kan detta vara möjligt ?? I min fördelare så har jag ett varvstopp med fjäder som är helt vad jag kan se. Har dock lite småryckig gång på bilen (såna där irriterande småryck) för passageraren knappt kännbara men den som kör känner det tex i gasfoten typ. Så jag har jobbat med div justeringar på bränslesidan. Får den faktiskt att gå riktigt bra utan ryck men då får jag svajig tomgång istället :( Om det nu skulle vara tex bränslefiltret som är igensatt så borde den väl inte gå bra "för det mesta" dvs att man kan varva ur den. Dvs den stoppar inte vid 4000 rpm. Billy aka Fantômas | |
|
Kan mycket väl vara tändspolen, har du möjlighet att provbyta? FAF |
|
|
Kan vara pumpen som håller på att ge sig. Jag skulle iofs byta bränslefiltret och se om det blir bättre - ingen stor kostnad och det är aldrig fel att byta ett filter som kanske inte är bytt på många år! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
du skriver "justeringar på bränslesidan", vad innebär det? FAF |
|
|
Skruva på bränslefördelaren, med insexskruven... Där man ställer co bla. Har förresten hittat felet till att den inte varvade mer än 4000 rpm. Lite pinsamt att skriva men jag hade glömt insexnyckeln kvar i hålet... Drog ur den och vips så gick bilen bra... Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.