AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.169

Behöver tips på gropiga vägar Uppsala nära Novation

Kr
138
Krubbas
520dA -16
Jag behöver demonstrera för Novation ett klonkande eller klapprande ljud i min framvagn. För att lyckas frambringa ljudet behöver jag köra på gropiga eller guppiga vägar där det är tätt mellan groparna eller guppen (allra bäst är kullersten). Ljudet hörs inte när man kör över ensamma farthinder, stora eller små, typ farthinder på ikea-parkeringen.

Jag bor i Gävle och hittar dåligt i Uppsala. Därför ber jag om tips här i hopp om att någon med koll på Uppsala (och helst var Novation ligger) kan tipsa om lämplig väg.
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Hörnet östra ågatan bangårdsgatan inne i centrum kan kanske funka, inte så lång sträcka men kullersten.
Annars uppe vid domkyrkan "Nathan Söderbloms plan" där finns kullersten av verierande storlek.
Kolla google maps street view så ser du.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Varför inte åka till Eriksson i Gävle?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
St:olofsgatan från sysslomansgatan upp till övre slotts är väl gatsten... lite längre sträcka iaf.

Annars tar du ut bilen mot Linnes Hammarby som inte ligger så jättemånga kilomtwer från Novation... där omkring är det massa småvägar av inet allt för god kvalite... Annars tycke rjag Uppsalas gataor är rätt ok (tyvärr i detta fall)

/Jonas
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Vad e problemet? Är det inte parallellstaget som börjar bli dåligt? Fast det kanske är nästan en ny bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.