|
|
|
|---|---|
|
Alltså detta var nåt jag blev verkligen imponerad av, hur fan lyckas man krama ur 352 hk på hjulen ur en sug m20? Med förgasare dessutom! Lyfter på alla hattar i hela universum för den som byggt och ställt in m20:in! | |
|
Håller med! Den motorn skulle jag inte tacka nej till i en bil med låg vikt för att sladda runt med på helgerna. |
|
| ...eller sladda runt med dagligen.... | |
|
Sjukaste är att få ut effekten med ett maxvarv på 6000 rpm enl dynon. Max vrid vid 4500 rpm. |
|
|
Är det bara jag som är extremt skeptisk? Tror inte ett ord. Går att få en dyno att säga vad som helst om det är skrytsiffror man är ute efter. En litereffekt på runt 140hk utan att ens varva nåt? Dessutom ur en tvåventilare. Eh, nä, tror jag inte på. Alls... --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Skalan är konstig, det står hastighet på x-axeln, y-axeln är inte rpm. Motorn varvar 9000 rpm, M52B28 vev, kompression 14.5:1 och går på E85 så omöjligt är det inte. Men vilken respons den har!! "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| Detta är fullt möjligt , att jämföra tex med 255 hk ur en sug b20 som härstammar från 50 talet. | |
|
Mja, B20n tog man väl upp till närmare tre liter? Är ju litereffekten som är intressant. Visst, allt är möjligt, men... Säkerligen en trevligt vass motor hur som helst. Skönt vrål. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Spiid! Detta är ingen vanlig hakkas trimmare! Nu kommer jag inte ihåg firmanamnet ,men han håller till i Australien och verkar vara rätt känd för sina m20 motorer! Kolla denna föresten, dom andra har ingen chans:) |
|
| Spiid, du verkar ha några bmws på gården, du råkar inte ha en e30 320/325 med rasad motor el utan? hade en liten plan att hiva över min m20 i nån finare! Får gärna ha allt utom motor men allt är intressant! | |
|
Tyvärr, inget jag vill sälja iaf. =) --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
259 kw på hjulen =) = 352 hk på hulen =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.