|
|
|
|---|---|
|
halloj! min bmw 325 e46 -01 startar bara ibl? förut hände det ca 1 gång i månaden, men efter några försök med nyckeln så hoppade den igång, eller om man provade senare. men nu har det börjat hända lite väl ofta. irreterande i vilket fall. nu när den inte startar när ja vrider på nyckeln så händer det noll i motorn osv. ska man inte kunna höra bränslepumpen osv? antar att dom första 1-2sek är fläktarna o allt som går igång? men sen är bilen knäpptyst efter det när tändingen är på. nån som haft nått liknande eller vet vad detta kan vara?:) tacksam för svar och tips. mvh viktor | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Bränslepump i all ära, men först måste du klargöra: går startmotorn runt? |
| Okej :). Ne hur vet jag detta? Mvh | |
| Den maler ju inte när ja ska starta. Men tändningen med lampor o allt funkar. Låter som en fläkt 1-2sek, sen är de tyst i bilen när ja försöker. | |
| Och det gick inte att putta igång bilen heller. Och den maler inte på startmotorn iaf. | |
|
Något fel relaterat till immobilisern kanske? Länk Har du läst några felkoder? |
|
| Vad är det för nånting då? Ne jag har inte hunnit stoppa i dator än, ska göra det i morgon, borde de stå nått där isf?:) | |
| Om du kollar länken så kan du läsa själv. Det återstår väl att se om kodläsningen säger något eller ej. Man kan ju tycka att det borde bli någon felkod om bilen inte kan starta. | |
| Ok tack. Ska kolla detta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.