AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.725

BMW Schwarz 2 jobbigare hålla puts på?

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Funderar på en bmw 325-06 dock har den färgen schwarz 2 vilket så vitt jag vet är en helt standard svart solid inte metallic. Är den lite jobbigare o hålla snygg eller eftersom den är solid?

Vad säger ni som har eller har haft en bil med den färgen. Har haft en cab en gång me den färgen dock upplever ja alltid svart som lite extra jobb att hålla rent?
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Jo smutsen syns mer men när den är ren är det väldigt snyggt.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Snyggaste färgen (?) om man orkar putsa!
Jag hade en Schwarz II på 645Ci:n - så himla fin efter vårrekonderna! Men pollen och regndripparna syns väl. Fast nu har jag Saphirschwarz, och det är "i princip" ingen större skillnad på hur mycket man "måste" tvätta. (99:- för en handtvätt kan man kosta på den)
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
va brukar en 325 06 dra blandad om man inte fisgasar. Touring me manuell låda bensin
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
jag är väl inte en sån som tvättar bilen flera gånger i veckan om man säger så
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag är inne på åttonde året med Schwarz II. Visst syns smutsen, men det gör den ju på andra lacker också. Jag tycker inte mina bilar i andra färger är märkbart lättare att hålla snygga.
Den är gränslöst snygg när den är ren! Tyvärr är den inte ren längre än två timmar, för då är den full med pollen igen... Det är ett jäkla tvättande om man vill hålla den snygg, men när den är nytvättad finns det ingen snyggare färg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.