|
|
|
|---|---|
| Hej jag tänkte bara fråga hur start och stop funktionen fungerar på e90? Jag har ägt min från januari och det var inte förns 2 dagar sen jag upptäckte att jag hade start och stop funktion. Så som jag förstog det så ska man lägga i neutral och sen frikoppla för att den ska fungera. vilket jag har gjort under tiden jag har ägt den men det var inte fören 2 dagar sedan start/stop funktionen fungerade för någon konstig anledning. Men jag har inte lyckats att få den att fungera sen jag uptäckte den funtionen. | |
|
Yttertemperaturen behöver vara över 3 grader, motorn måste ha uppnått driftstemperatur också behöver batterispänningen vara över en viss gräns. Antingen kör du korta sträckor, har dåligt batteri, eller så är något fel med funktionen på din bil. |
|
| batterispänningen är bra och jag kör ungefär 5 mil per dag och temperaturen idag var ca 16 grader. | |
|
Om du har manuell, skall du lägga ur växeln och släppa upp kopplingen, när du trycker ner kopplingen igen, startar bilen. Men jag tror inte du kan stå still med bilen och göra det, utan den måste ha varit i rörelse, och bromsat in, så är det i alla fall på min 320-08 BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.