|
|
|
|---|---|
|
Håller på och kopplar in bränsleslangarna till min S50 i E30´n. Där kommer 3 st bränsleslangar bakifrån Länk 1. nr3 2. Vart skall denna? 3. Denna antar jag ska in i ettan på kolkanistern 4. Bränslematning 5. Retur? På motorn hittar jag bara 2 st bränslerör som kommer ner vid motorfästet precis utanför bilden. Där antar jag att 4 & 5 ska kopplas. Men som sagt vart skall slang nr 2 ? Mvh Ola | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Kolkanistern uppgift är att fånga upp bränsleångor från bensintanken, lagra dessa i kolet och släppa in det i insuget vid lämpligt tillfälle. Yes, röret/slangen som kommer bakifrån från bensintanken går normalt sett in i mittenanslutningen på kolkanistern. Från den andra anslutningen på kolkanistern går det sedan en slang till en elektriskt styrd ventil, som öppnar sig när styrdatorn ger kommando om detta. Från denna ventil fortsätter det en slang till en anslutning någonstans på insuget (på tex M30-motorn sitter denna anslutning undertill på insuget). Länk För riktiga hardcorekolkanisterentusiaster så finns här en obducering av just en kolkanister Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.