AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.360

BMW F11 eftermontera M-paket?

st
83
stax
bmw m3
Hej

Som topic lyder.

Jag funderar på att köpa en F11 utan M paket och eftermontera ett.

Dock är jag inte toksugen på att ge 20K plus lack för ett "äkta".

Har kikat en del på Tyska Ebay och det verkar finnas en del för runt 10K.

Har någon erfaranhet av dessa?

Eller sitter någon inne på en bra sida för detta ändamål? :)

Tacksam för hjälp:)

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... det enda jag kan tillägga är att de som monterat icke-original på E61:or har sagt att det går, men kräver lite extra arbete. Är man händig är det inte så stora problem med inpassningen. Antar/Gissar att det är samma på F11:an...

----
BMW CS/SC #6212
Svårt att se någon vinst med att köpa en F11 utan M-paket och sedan eftermontera ett icke-orginal M-paket. Kostar mycket att köpa alla detaljer som som ingår i M-pkt och sen lack på det. Andrahandsvärdet höjs knappast, utan gör snarare att spekulanter misstänker att bilen är smälld eller något annat skumt.

Om du redan ägde en F11 utan M-paket vore det mer motiverat att eftermontera M-pkt, men jag skulle i så fall köpa orginal på tex Salesafter Länk

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Att eftermontera ett M-paket (alltså ett komplett M-paket) är ju en väldigt dyr historia.

Men jag antar att du endast menar front, kjolar och bakstötfångare.
Och inte M-chassi, det svarta innertaket, instegslisterna, M-ratt och växelspak mm.

Finns en hel del annonser på blocket på bilar som har "M-paket" men som saknar de flesta delarna som faktiskt ingår i ett M-paket från fabrik.

Sales After som nämndes i inlägget ovan är en bra alternativ tycker jag om man vill behålla sin bil med originaldelar.

Mvh Jimmy
Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
Jag har fått tag på främre stötfångaren och sidokjolar från en F10 men saknar merparten av galler och dylikt till fronten. Vad är det som behövs om man vill montera m-sport kjolpakt på en F11?

Jag undrar dessutom om sidokjolarna är identiska eller om de skiljer sig något mellan Sedan och Touring?

Verdi
Dålig idé. Köp en som redan har M-sport om du vill ha det.
Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
Hej Verdi,

Det kan jag ju i och för sig göra, men nu har jag en bil utan M-paket sedan två år och är väldigt nöjd med den. Men skull vilja snygga till den lite med sportigare exteriör. Varför är det en dålig idé?

Dessutom svarade du inte på frågan.
Verdi
Oj, svarade stax, inte dig. Sry!

Kolla upp vad som skiljer på Länk

Borde vara sidokjolar också men vet ej. Var det på min E91 som jag tänkte göra samma sak på.

Tror dock inte att det är så bra idé för dig heller iofs. Folk kommer bara undra och de flesta som vill ha en 520d touring med några år på nacken förstår nog inte storheten i ett eftermonterat M-paket. :-)
Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
Verdi,

Då är jag med. Tack för tipset ovan.

"Lånade" tråden då den verkade ha ebbat ut och min fråga var på samma tema. Får se hur det blir. Om jag ändrar så kommer jag att dokumentera det så att ingen behöver undra om krockskador eller dylikt. Jag tycker speciellt fronten gör enorm skillnad på hela bilens "attityd", men kanske att det inte är värt kostnaden utan bättre att sälja och köpa en med M-paket istället?
Verdi
Nej, att sälja och köpa en med M-paket är mycket krångligare och dyrare.

Om du vill ha M-paket så montera det. Men spar originaldelarna och återställ bilen vid försäljning. Sen säljer du M-delarna separat till någon som är i samma sits som du är nu. Så skulle nog jag ha gjort.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
Jag hade aldrig eftermonterat eftersom det inte blir komplett. Snygga till bilen med ett par nya fälgar i stället?

/m

Mina bilar:
Länk
Det var ju ett jäkla tjat från dessa original-fjånar alltid. Om han vill göra sin bil lite snyggare exteriört kan han väl få göra det.

Jag tycker att du ska strunta fullständigt i alla negativa kommentarer. Fronten gör störst skillnad så klart men varför inte köpa till sidorna och bak när du ändå ska göra detta. Lackeraren skall ändå blanda färg och övrig förberedelse så kostnaden där blir väl inte extremt mycket större.

När det sen är dags att sälja bilen en gång så får du se vad som är mest fördelaktigt. Behålla eller sälja separat.

Återkoppla gärna med någon bild på hur det blev och lycka till!
Visa användare
32
NickeNo
325d Cab E93 M-Sport -08
520dA Touring F11 -11
De skulle återkomma med pris i början på veckan på front och sidokjolar från en sedan. Om det känns prisvärt kanske jag kör på, återkopplar med bild om det blir av. crli9194, tack för support! 😉
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.