|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet? Vill ju inte dra sönder ngt... MZ3 Coupe ... den häftigaste hundbilen?... | |
|
Sitter ditskruvad bara. Har för mig att det bara är 2 skruvar som sitter bakom nummerplåten sen är det bara att ta bort den. /Per |
|
|
någon som om det finns någon mindre hållare.. och hur liten plåt man får ha. jag skulle vilja ha en mindre plåt eller en annan placering än mitt på kofångaren. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!! --------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Det jobbiga är att...jag inte får bort plåten heller... Vågar inte slita för mycket... Hjälp ! MZ3 Coupe ... den häftigaste hundbilen?... |
|
|
skall kolla på min i morgon hur den sitter... jag återkommer --------------------------------------------------------------------------------------------------- Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!! --------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Hej, jag har två frågor i anslutning till detta, vad händer om man blir stoppad utan skylt fram? Böter antar jag? En annan sak, dom här små "regskyltarna" som går att beställa (som görs på någon självreflekterande plast), vad säger lagen om dem? Jag vet att SBP inte godkänner dom skyltarna, men vad säger farbror blå? /eFx |
|
|
eFx, svaret på dina frågor är att båda alternativen är olagliga = böter. Alla skyltar som inte är tillverkade av vägverket är ej godkända och då räknas det som om man inte har någon skylt alls. Enda undantaget förutom de tillfälliga importskyltar som tullen ger dig vid direktimport är nog de tillfälliga skyltar som polisen kan utfärda om du anmäler att du har tappat den ordinarie skylten. Mvh |
|
|
Men vägverkets små skyltar då? Vad gäller för att man ska få ut en sådan? /Kristian |
|
|
Dispensansökan. Om din bil inte har en liten skylt från början (registreringsbesiktningen) är det nästan omöjligt att få dispens för en liten skylt. Mvh |
|
|
Då är det alltså lika bra att köra utan än att spendera några hundralappar på en liten skylt som ändå inte gör någon skillnad.. :) Tack för svaret! /eFx |
|
| Hur dyra är dessa böter? | |
| Senast jag betalade var det 400 ;-) | |
|
Ursäka att jag tjatar, men åter till frågan... Nummerplåten sitter fast utan skruvar i hållaren. Hållaren sitter fast i tvåpunkter (kan känna på insidan av stötfångaren). Hur får man bort den ena eller den andra? MZ3 Coupe ... den häftigaste hundbilen?... |
|
|
Jag vägrar nämligen borra i min bagagelucka på min M-Coupe... Funderar dock lite kring det där med besiktiningen, temporärt kan man juh ha en vanlig skylt ditsatt med magneter. Ett problem kvarstår dock och det är skattemärket som ej kommer att finnas, men det ska väl besiktningen inte bry sig om eller? |
|
|
Dr_Johan: Länk www.malte-racing.com |
|
|
Dr_johan:satt det ingen nummerskylt bak på bilen när du köpte den eller?I så fall har du väll håll.....fattar inte riktigt vad du menar med att "Jag vägrar nämligen borra i min bagagelucka på min M-Coupe.."?? Mvh Ricke |
|
|
Om det är plastskylt, och en hållare avsedd för dessa skyltar du har, är det bara att sprätta bort skylten genom att lätta lite på några hakar, som håller fast skylten, och dra. Skruvarna som håller fast hållaren borde du se nu! Om det är en aluminiumskylt, och en hållare avsedd för dessa, sitter det på den nedre långsidan en plastlist med klips som du måste ta bort. Klipsen sitter bra och är bökiga att lossa. Men skylthållarna är inte så dyra (ca. 30:-) så det är inte så drt att bruka våld. När listen är borta kan du ta bort skylten. Skruvarna som håller fast hållaren borde du se nu! |
|
|
Tack SL! Jag ska prova, tror dock att hållaren är ganska dyr (fram) eftersom den är gjuten för att passa Z3ans "vassa" front. |
|
|
Verkar som det är världens missförstånd här, eller? På min bil såg det ut så här, utanpå bilens orginal skylthållare satt det en, skylthållare anpassad för våra svenska skyltar. Skylten hålls fast med 4 små flikar i ramen, böj lite försiktigt i plasten och lirka ut skylten. (Jag har aluskyltarna, men det bör fungera likadant med plastskyltarna, finns iofs. varianter där man skall skjuta reg. skylten åt sidan, brukar sitta som attan.) Nu bör du se åtminstonde de skruvar som den extra skylthållaren sitter fast med. Lossa denna och du bör återigen se två skruvar, lossa även dem, och vik försiktigt ned hela plasthållaren, det sitter 2 små flikar i ett par hål på undersidan av stötfångaren. Sådär nu bör du sitta med en massa plast i händerna och se en mycket clean z3 front framför dig. Good Luck Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| Nope...satt ingen standardskylt bak på min när jag köpte den..det sitter ett klistermärke och har aldrig suttit nått annat. Därför som jag inte vill borra i min bagagelucka, eftersom den idag inte har några hål. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.