|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min 525d e61 - 06 rycker ganska mycket emellan varven då man kör i lägre hastighet på höga växlar. Dvs kring 1000-1500rpm oftast när bilen inte är riktigt varm, rycker rätt kraftigt och man ser varvmätaren pendla. Kan de vara lmm som börja bli dålig? Är en manuell med borttagna swirlflaps. /Rikard | |
| Hej, intressant att vi har liknande problem och skrev det ungefär samtidigt. Jag känner igen mig i din beskrivning, men att det händer vid varm motor. Har däremot haft en felkod på LMM, som efter att ha raderats inte kommer tillbaka. | |
|
Hej jag har inte haft några felkoder. Men har nu märkt att det även är vid varm motor men bara ibland. Sen har jag även lite ketchupeffekt och dålig gasrespons emellan varven. /Rikard |
|
|
Låter ju som lmm :) Byt även luftfilter i motor om detta inte är gjort sen 3000mil tillbaka eller längre |
|
| Jo det låter som LMM, luftfiltret är bytt, men det är ingen liten kostnad att chansa på men får kanske ta och göra det. | |
|
Min har så gott som helt slutat rycka numera!? Men har beställt en ny lmm som jag ska byta så fort den kommit så får se ifall de försvinner helt. /Rikard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.