|
|
|
|---|---|
|
Bilen hackar som sagt, detta uppkommer vid jämn hastighet, det kan provoceras fram, genom att ha låga varv. Känns som att det uppkommer då bilen är varm. Bilen har rullat 14500mil, nyservad samt provat byta bränslefilter. Finns inga felkoder, en gång har den visat LMM men efter att den raderades har den ej dykt upp mer. Kollat med autocom. Behöver hjälp då vi ska göra en europa trip i sommar | |
|
Känns lite som min när en tändspole började bli dålig för att konstant ge upp och lägga felkod med mmotorlampa som notifikation. Köp en spole redan nu och lägg i bilen, är lätt att byta själv bara ta bort en kåpa och lossa två bultar. |
|
| Det är en diesel, så något tändstift finns inte, närmast är glödstift, men känns långsökt, för tändningen har jag aldrig haft problem med. | |
| Nä de brukar ju inte gå sönder direkt. | |
| Känns jobbigt att inte ha ngt att gå på. | |
| men om den pekat på lmm så skulle jag åtminstone kolla slangarna till den. | |
|
Nu märker jag att min rubrik har spårat ur ;S på mobilen skrev jag "Motorn hackar" nu när jag sitter vid datorn står det något annorlunda..ajaaaa. Pratade med bmw-gurun Rinaldo bilservice i Jkpg, han är mer inne på EGR ventilen än LMM, då det är tidigt att den ger sig och pga att ngn felkod inte finns. |
|
| 200 spänn till den som löser problemet? :-) | |
| Haha bra där!! | |
| när byttes dieselsoppafiltret senast? kan ja va ojämn mängd soppa som går fram... speciellt vid mindre tryck.. dvs lägre varv.. | |
|
känner mig rådum... läste nogra igen o såg att du bytt den. LMM ? |
|
|
Joe fick du ordning på bilen? Har liknande symptom nämligen. BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.