AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.730

XCarlink tömde bilbatteriet. Hjälp sökes!

Hej!
Har nyligen inhandlat en xcarlink av denna model
Länk
och allt fungerar som det ska. Installationen gick felfritt, men någonstans har det gått väldigt fel.
Dagen efter jag installerat min xcarlink så hade mitt batteri dragits ur så att startmotorn inte gick igång. Tanken gick direkt till de röda kontakter som har beteckningarna acc, ignition, radio on etc.
Har aldrig tidigare pillat med elektronik i en bil så därför är jag aningen konfunderad över vad som kan ha skett.

Finns det kanske någon som erfarit samma problem eller som redan sitter på en lösning?
Lite svårt att svara utan att veta bilmodell osv. men generellt svar blir att den säkert är installerad så att bilen aldrig går ner i sleepläge, eller att den går i sleep men tillbaka igen kort efter.
Klassiskt fel vid t.ex vissa larminstallationer innan man lärde sig av misstagen.
Själva interfacet drar säkert inte så mycket ström men när bilens alla system är igång så dräneras batteriet relativt fort.
Tänk på att ny uppladdning tar 24 tim minst, en kort körning eller några timmars batteriladdare ger inget fulladdat batteri även om bilen startar lätt just då, och snart är man under gränsen igen osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.