|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att min m5e34 är stulen! Bilen stod i ett varmgarage med en bil parkerad framför och med batteriet urkopplat. Den var även täckt. Stått i detta varmgarage på Södermalm i Stockholm sedan 1 mars, då jag var tvungen att flytta på den ett tag och den skulle bara stå där tillfälligt. Förhörde mig om att garaget var lugnt och att inga stölder ägt rum där på flera år. Jag blev även lugnad av att det stod flera entusiastbilar i detta garage. Idag då jag tänkte börja vårpyssla lite smått, då... var den borta. Bilen är diamantsvart 3.8 med vita blinkers. Regnummer FJC584 PS. Ägt bilen sedan 2001 och lagt ned en massa tid och pengar i denna, så det känns lite tungt just nu. | |
|
Så jävla tråkigt att det finns de som inte kan skilja på sin grejor o andras. Hoppas du hade en garage försäkring på den. Beklagar verkligen /F1 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Fy fan vad tråkigt. Måtte karma ta dem |
|
Tråkigt, hoppas den kommer tillbaka. De e dags att utrusta bilarna med gps sändare. Hittar ingen annan lösning tyvärr:( |
|
|
Bilen är försäkrad. Jag har haft M5an i Stockholms innerstad hela tiden, ja sedan 2001. Jag förhörde mig om att detta garage var säkert och att det inte förekomm något spring. Jag blev även lugnad av att bilen ställdes in mellan en corvette och en 60-tals mustang. Två månader och tre veckor fick den stå ! |
|
|
Då kan jag bara inte låta bli att undra. När du kom dit stod korven o julmusten kvar framför men det var tomt där du ställt M5an? Om så är fallet kan jag lätt misstänka att det är ett insider jobb från någon i garaget. För hur stjäl man en bil utan att flytta o greja med de som står framför. De som äger de bilarna måste ju också undra vem som klabbat med deras bilar för att komma åt din. Eller är det ett sånt garage där man måste lämna nycklarna till någon? Isåfall är det ju solklart vem som är medskyldig till stölden o nyckelkopiering. Mest en tanke, inget påhopp. Med vänlig hälsning, /F1 |
|
| Det är väl ingen som skrivit att mussen eller vetten stod framför eller..? Men det kanske var så, Birka vet. | |
| TRIST! Hoppas det löser sig för dig. De som inte kan skylla på mitt o ditt asså... | |
| Alltid tråkigt när det händer, fick själv slit och slängbilen stulen förra storhelgen. | |
|
Corvetten stod till vänster och Mustangen till höger, MEN det stod även en "vanlig" bil framför. Så bilen har varit helt inparkerad så att säga. Har än inte fått tag på den som står/stod "framför" (bilen stod inte där nu) så jag vet inte heller just nu när bilen försvunnit. Har som sagt ägt bilen sedan 2001 och den har alltid stått garagerad i Stockholms innerstad. Jag hade även tagit vissa mått och steg, som att ex. ta bort vissa säkringar etc. Inte ett spår i garaget, inget glas, inga "sopor" etc, inget överdrag slängt, tomt ?! Så ser den ut. Länk Fick lite klump i magen när jag såg det "uppskattade" värdet, men men, det får bli ett senare ämne. Vill ju nu främst ha tillbaka bilen ! |
|
|
Alla bilsiter med entusiaster autopower garaget.org borde ha en gemensam sida för efterlysningar man skriver på en och det speglas till alla andra. Håller med det gick lite för rent och städat till. Om jag vore dig så skulle jag göra lite eget detektivarbete. |
|
|
delorian, nu vet jag inte om detta klassas som reklam eller nåt men på zatzy finns en avdelning med bara bilar / bildelar som blivit stulna och Stoldtipset brukar lägga in stulna bilar där. Länk |
|
| Birka: Beklagar. Risken är stor att bilen inte existerar som "ett" längre :(. "Beställningsjobb", garanterat. Nån "turbonisse" som behövde ett bra "motorämne" eller liknande kanske? Har du motornr? Man kan ju tycka att en gammal E34 borde inte vara intressant för "yrkestjuvarna" iaf...Eller? | |
|
Jo, någon visste exakt vad de ville ha och har uppenbarligen ansträngt sig för att "få" det. Ansvarig för garaget hävdar även citat, "har ej hört att någon bil har blivit stulen där förut". Har under dagen varit i kontakt med en garagegranne som säger att bilen försvann redan dagarna efter påskhelgen. Så risken att finna bilen har ju inte direkt ökat med det försprånget. |
|
|
Jävligt trist!! Men som nån var inne på; dags att agera lite kommissarie Columbo nu kanske? |
|
|
Bilen är nog hel men finns troligen inte kvar i Sverige, den är nog i Baltikum eller Ryssland och kommer dyka upp som en klon för någon annan kvaddad M5. Det är enda sättet att få bilen omsatt i pengar utan att sälja den i delar. Bilen verkade ju vara i exemplariskt skick av bilden att döma, så en demontering skulle inte ge samma pengar som en kloning, framför allt inte lika fort. /F1 |
|
|
Vad är det för garage finns det affärer, eller boende i samma hus bredvid ovanför? Isåfall hade jag ringt på och pratat med dem. |
|
| Kanske ett beställningsjobb? | |
| fan va tråkigt att höra! hoppas du får tillbaks den, såg ju jättefin ut på bilden! | |
|
Lider med dig.. Uppdatera gärna i tråden på ditt fortsatta sökande.. Är det hyresgäster i huset som har tillgång till garaget kan det vara någon som lyft på skynket och sett att det stod en mint M5:a där. Vilka av dina vänner med motorkoppling vet vart din bil står, samt som skulle kunna ha fått tillträde till garaget. Alt en garagegranne som tipsat samt öppnat för några.. |
|
|
Har gjort en del sökningar och tidigt lämnat utredaren på försäkringsbolaget mina "funderingar". Jag ska givetvis uppdatera om det händer något av intresse. Lämna gärna tips i ”larmtjänst-länken” ovan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.