|
|
|
|---|---|
|
Hej, Var ute en sväng nu på morgonen med bilen och märkte att instrumentbelysningen slocknade och sedan tändes den igen efter ett litet tag, när jag sedan parkerade och släckt tändningen så ville inte radion slockna fören jag vred om tändningen på första klicket, släckt radion manuellt (som inte ville slockna då heller) och därefter slagit av tändningen helt. Bara för att se om det var något slumpmässigt fel så gjorde jag om proceduren med radion men felet kvarstod. Finns det något jag kan göra själv eller är det bättre att lämna in bilen för felsökning och åtgärd? Kan tillägga att min meckarvana sträcker sig till att byta halvljusen. | |
|
Komigen hörrni, 73 visningar och inte ett svar. Ingen som känner igen felet eller hört om någon som haft liknande fel? |
|
|
det kan vara din batteri som slut .ibland det hjälper byta batteriet alex |
|
|
Angående instrumentbelysningen, är du säker på att det inte var ljusassistenten som slog av och på? Jag vill minnas att instrumentbelysningen går på samma. Om du kör i dagsljus så lyser bara coronaringarna (varselljus) men kör du in i en tunnel så tror bilen att det är natt och slår på halvljuset och instrumentbelysningen. Radion - ingen aning tyvärr /DJ |
|
|
Tändkontakten. Tar 30 min att byta, kostar 5-700kr beroende på vart man köper den. Är enkelt att byta, det man ska tänka på att inte skruva ur de små fästskruvarna helt utan bara ett par varv till det lossnar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.