|
|
|
|---|---|
|
Hej Igår startade bilen precis som den alltid gör E39 540-97. Jag körde ett par kilometer och stannade för ett ärende. när jag kommer tillbaka 10 minuter senare...startar bilen inte. Den bara kör vidare på startmotorn men ingenting händer. Varningslampan för beläggen har börjat lysa men jag förstår inte sambandet. En kompis med carsoft fick felindikationer på nyckeln så jag bytte till reservnyckeln utan något bättre resultat. Någon som har en ide om varför bilen startade på morgonen men sen totalvägrade. Halv tank, kylaren är full och oljan är i rätt nivå. | |
|
Hej, Tändningslåsets kontakt? Jag vet inte om din modell brukar drabbas av detta fel -det är kanske generellt för våra gamla bilar? -men bilden skulle väl kunna stämma? Plötslig död och Carsoft som åtminstone rör sig åt låsets håll? Dessutom en omotiverad lamptändning. Sådant hör också till symptombilden. /Lennart |
|
|
Tack, för ditt svar. Är det något man kan fixa själv på plats? |
|
|
I princip JA, tror jag. En ny kontakt lär vara överkomlig i pris. Och monteringen tror jag inte heller skall vara så svår. Men det finns folk här på forumet som vet exakt, så du får hoppas på nån av dem. De kan antagligen också bekräfta/avspisa min fjärrdiagnos. /Lennart |
|
| Felkod på EWS brukar uppkomma om man försöker starta med låg batterinivå,så tror du ska ta den koden med en nypa salt kanske.Själv skulle det inte förvåna mig om det är pumpen som sagt upp sig. | |
|
Tändkontakten tar 30 minuter att byta. Det man ska tänkta på är att inte skruva ur de små skruvarna sm håller den utan bara tills de lossnar dom är koniska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.