AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.270

Tack och adjö - nu säljer jag min E46 330i - 03!

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Som ren O/T kan nämnas att det Japanska skattesystemet för bilar fungerar(eller har fungerat, infon är för kring 5år sedan) så att när bilen blir tio år gammal så stiger vägskatterna så rejält att det lönar sig inte att behålla dom för "vanliga löntagare". Kikar man på lite bilder från det Japanska samhället kan man säkert lägga ihop 1+1 osv.
Brasilien nyttjar ett liknande sätt för bussar och lastbilar men då är anledningen att vägstandarden gör att ett sådant fordon osäkerert att framföra och därmed färdigt för utskrotning
Asken
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
adjo!
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Tittade på att köpa en helt ny 300h innan jag köpte 535. Visst bilen håller säkert men hur kul? Motorn kändes svag och hybridsystemet är uråldrigt. Fånigt med motorljudet som man kunde slå igång. Blev inte riktigt klok på bilen som kändes väldigt japansk för min del. Det hela slutade med 535 för mig och en 200h för min far. Han betalar 5000kr varje år för service. Dyrare än min bil, sedan har han kamrem som kommer kosta Endel att byta men det är ju bara ett byte.

be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Är hyfsat säker på att det är kedja på CT 200h. Finns inte heller nån "fläktrem" att byta då allt drivs med elmotorer (servo, vattenpump).
Ang gammalmodigt hybridsystem. Finns väl inget hybridsystem idag som är så mjukt i övergången mellan el och förbränningsmotor som HSD systemet? Visst, det är inte laddhybrid men det är ju inte tanken heller.
Absolut fånigt med motorljud i högtalarna. Lika fånigt på Lexus som på BMW M3, M5, M6 osv får jag anta?
Håller med att den känns japansk dock. Konstigt vore ju annat då det är just det den är:)

//RX400h -08
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.