|
|
|
|---|---|
|
Har nu bytt kylare och återfyllt systemet. Under tomgångskörning håller sig tempmätaren "rakt upp" men när jag kör bilen så blir den varm. Har beskrivning på "bleeding coolant level" och där säger man: När man totalt återfyller systemet, sätt värmen på max, öppna luftningsskruven två till tre varv, fyll i expansionskärlet ca 11-12 liter. Kör motorn en kort stund (nivån i expansionskärlet sjunker). Toppa upp expansionskärlet till filler neck; borde enligt mig betyda att man fyller när motorn går till nivåmarkeringen på expansionskärlet? :Stäng expansionskärlet, stäng lutningsskruven. När motorn har gått upp i temp och därefter kallnat till ca 20 grader så ska vätskan nå till markeringen på expansionskärlet. Har jag fattat detta rätt så ska jag fylla lite till då nivån sjunker så fort jag startar? Vid kall motor? Med luftskruv och lock öppet, med värmen på max? | |
| Precis så var det. Nu har jag kört den 4 mil och tempen håller sig fint "rakt upp" eller lite lägre. Vidare till nästa problem.... | |
| Kul! Grattis! Det är alltid lika roligt när man lyckas lösa ett problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.