AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.346

Passar denna sänkningssatsen E46 325i - 2001?

mr
2
mrmartiiin
325i e46 -01
Tjena, undrar om denna sänkningssattsen passar min bil? Har en bmw e46 325i 2001.

Länk
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Det gör den definitivt.

"Type 346L+R., 2WD, 316-330i, incl. Diesel, with EC-Certification* Sedan/Cabrio"

325 passar nog fint i intervallet mellan 316 och 330i där.

Här har du samma fjädersats för under 1400pix med frakt: Länk

Eller härifrån för 2600kr med frakt (hehe):
Länk

Liknande fjädersats från Eibach för ~1300kr med frakt:
Länk

mr
2
mrmartiiin
325i e46 -01
Tackar för dom länkarna, köper nog den första från ebay. Men är det något mer man behöver köpa för att få dit det? Förutom verktyg alltså :) För har sett att vissa har en ställbarplatta under fjädrarna ibak typ, får man med nån sån grej eller passar det bara rakt på som det är? Mvh Martin
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Den ställbara plattan till fjädrarna bak hör nog bara till coiloversatser, eftersom man inte har något fjäderben bak på E46 så får får man separata fjädrar och stötdämpare till bakaxeln och för att ställa in sänkningen skruvar man då ihop fjädern. På vanliga fjädrar sitter det bara gummi upptill och nedtill och då är det bara plug & play med dina nya fjädrar bak - om de gamla gummina är hela dvs.

Jag tror nog att det är vettigt om du köper en sats med fjädrar OCH stötdämpare för bästa resultat, alternativt en komplett coiloversats istället för bara sänkningsfjädrar. Antar att din 325:a har några mil på nacken vid det här laget.

Jag bytte till en Eibach/Bilstein Pro-kit/B12-sats på min 323:a förra året och det blev kanon. Bilen hade då rullat ca 18000mil. :) Men då byggde jag ihop kompletta fjäderben fram först för att underlätta bytet, krävs lite prylar om man vill ha allting nytt. Bild: Länk

Chassisatser finns det en del att välja på, ovan nämnda, H&R Cup Kit, kombinationer med Koni-stötdämpare & H&R eller Eibachfjädrar osv, mängder med coiloversatser och lite diverse "noname" fjäder/stötdämparsatser.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.