AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
444

Punka igen :(

no
245
nos
540iA Touring -99
Köpte nya bakdäck för ca 2 veckor sedan 235/40-17, förra fredagen så körde jag punka. Inte mycket att göra åt det så jag beställde tid hos däckfirman igen. Bara att köpa nytt. Jag fick det monterat igår.

Så ringer tanten idag.
-Du, bli inte arg nu, men det finns ingen luft i bakdäcket.

GAAAAAA vad fan!!!! Har sprutat i "reservdäck" på burk nu, får se om det hjälper. Har inte så stor lust att köpa ett till!!!

Har bara ett stort hål i plånboken nu.....

Jeje var bara tvungen att skriva av mig lite.

/// Martin

RWD? Ja tack!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Höjden av otur... Dessvärre måste jag meddela att däck på burk inte funkade för mig, blev en stor kletig massa på fälgen när gummigubben krängde av däcket för att laga det. Dvs dyrt. Prova om det finns ngt begdäck eller köp en hummer:)
Asken
bl
2.296
blixten
325i -88
Du kanske skall börja kolla så att det inte är någon som lägger vassa saker framför dina däck när bilen står parkerad. Det gjorde dom på det stället jag bodde förut. Det var inte spikar framför hjulet varje dag men en gång i veckan...
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
blixten

Det låter ju inte klokt, menar du att någon med avsikt la dit spikar vid däcken......

Varför är en del människor så elaka? Man måste ju ha problem om man tar sig tid att minst 1 gång per vecka lägga spikar vid däcken på en specifik bil....

....vissa saker får jag inte ihop helt enkelt...1+1 är inte alltid 2.

Mvh / Wallace
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Plugga däcket, kostar 60-100:-
Om däcket är klassat till 280 så
får inte däckfirmorna såtta dit plugg!
Men allt är möjligt!!

Precis som Kenta säger så går det ju laga däcket om man t.ex som blixten kört på en spik, blir ju mycket billigare än att köpa nytt däck varje gång..

www.malte-racing.com
no
245
nos
540iA Touring -99
jupp men det första däcket hadde "skurits" sönder av fälgkanten. Gick inte ens att pumpa det.

Har inte orkat kolla det andra. Blir så lessen bara jag tänker på det.

RWD? Ja tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.