AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.280

Byta till digital TV-box i E65? Betala TV-licens när den används både i Norge och Sverige?

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Tjena har tv imin bil som inte funkar pgr av det analog box men hitta en på ebay från rumänienen ?! lite osäkert köp tror ja
Men om man har tv i bilen,som jag bilenen är 2 veckor i sverige o 2 veckor i norge,var betalar jag tvlicensen då ??

Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Har du tv bara i bilen eller har du tv i hushållet?
Är du bosatt i Sverige eller i Norge?
Vad har du för nationalitet på bilen? Om du har svensk regnummer tror jag att du slipper betala norsk licens.

Länk
Länk

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Jag är svensk,bilenen är svensk,jag betalar ingen licens varken här eller där,o tv,n funkar ju inte än ,måste ju köpa en digital box,men som jag sa köpa en från rumänieien käns ju inte bra

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
hitta en "hybrid" analog-digital,tror det funkar i min bil ?? 745,-02

Hej,
Om man äger en TV i Sverige - eller numera bara en dator med bredbandsuppkoppling, efter någon norrländsk dom - måste man betala licens. För en TV som inte fungerar slipper man säkert. T o m i byråkratkretsar finns det utrymme för att använda sunt förnuft.

Du skall söka på "hybrid-TV-modul" eller liknande. Men kolla så att det verkligen blir rätt grej. Finns på Ebay.de för det mesta och brukar kosta 4-5000 kr. Rumänien funkar nog, betala bara via PayPal, så är du försäkrad mot bus.

Men lyckan kan bli kortvarig. Regeringen vill ju släppa det aktuella frekvensbandet till telefoni och flytta digital-TV till ett annat. År 2017 var det sagt, men jag tror att protesterna blev för stora. Bud på 2020, men jag vet inte vad som gäller i dagsläget.

/Lennart
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Tack Lennart för ditt svar,jag har släppt det där med Rumänien,
känns inte rätt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.