AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.966

740n gick in i limp home mode - skadade stötfångare fram på en hasselbuskes stam

1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Hassel kan bli rätt grov. Räckte för att sabba stötfångaren på 740:n.

När man kör på högre varv, ger mycket gas snabbt går 740n 1999 in i någon form av fail safe läge. Den går i 30 och hoppar och ruskar fram. Så det upplevs i kupén. Tuffade mot sommarstugan. Hade provocerar den med flit, se om den skulle gå in i fail safe. Närmar mig tomten på gatan, en sväng höger svag nedförsbacke tänker ska jag lägga i neutral och rulla in? Nej tänk om den stannar på vägen bilen, kör in svänger höger, bilen hoppar fram, hjulen vinklar sig fronten lutar ned, framdäcken på gräsmattan snedställda. Men bilen drar rakt fram. Ratt in i hasselhacken, maler igenom minst en hassel grov som två tre fingrar, kort, i paniken växlar i backen medan bilen hoppar det gisslan till så är bilen fri från häcken. Kör in och stannar. Sf är bucklad på mitten, dimljusglas hänger, skylten hänger, dekorlist hänger drucken Sf i titten, lätt deformerad Fsida.

Såg för tråkigt ut. Efter 15 pillande fick jag lite fason. Snäppte till de lösa delarna igen med plastclipsen. Front Frida är för långt fram. Drogs av när jag backade över hasselstammen. Kinden gått värre, men ändå.

Har man något ätt göra i helgen i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.