|
|
|
|---|---|
|
Klimatanläggningen i min E39 540 krånglar och jag känner inte igen symptomen när jag söker i forumet. Allt börjar normalt. Har ac på och 18grader på temp. Lite blått på mittreglaget för att blanda upp varmluften när bilen värms upp(har ca15 i garaget). Sen börjar det konstiga efter ca 10-30min. Luften blir kallare och kallare tills den är iskall. Höjer jag värmen till säg 22 funkar det ett tag innan luften åter blir kall, sen får jag höja till 24 osv... Höjer jag kommer varmluft som det ska, men till sist blir det kallt även på 26grader. Kör jag fortare blir det värre:( Idéer någon? Värmeventil verkar vanligt, men då brukar den väl vara varm eller kall hela tiden? Tacksam för svar! Har lite otur med bilen i nuläget... | |
|
Vänligt fel! Gör rent tempsensorn som sitter i panelen. Det sitter en liten fläkt där, som suger in damm och sätter igen sensorn = efter ett tag tror den att det är varmare i kupén än vad det är. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Den lilla fläkten är bra att fixa till om du ändå är där inne och rotar - bara att dra loss den, sitter med magnet. Rengör fläkten och axeln, och lägg på en halv droppe symaskinsolja eller liknande på axeln. Om fläkten börjar gå en aning trögt så kan man få en massa mystiska fel på temperatur- och luftstyrning. ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.