AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.851

Tätning för motoroljeläckage på flaska?

tr
6
trocadero
BMW 318I touring
Hej! Som rubriken lyder hur är tätning för motoroljeläckage på flaska som exempelvis denna Länk från Mekonomen är de något att ha eller är de bara onödigt ofungerande? Finns de något annat ni rekomenderar?

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Just det märket vet jag inget om men testade själv att slå i Omega917 Länk i en gammal Volvo 850 med läckage i bakre packbox och där funkade det, medlet mjukar upp gummitätningarna så att dom sväller.
Just den bilen funkar ännu utan mera läckage och efter 2 år.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag har också använt Omega framgångsrikt i en M3 E30.
Oljetrågspackningen läckte, men blev helt tät enfter behandlingen.

/Jonas
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Omega 917 fungerar som tidigare sagt mycket bra. Tätade ett läckage i servokretsen på en MB, drog ca 1 dl/månad innan, efter körde jag 4000 mil utan att nivån i burken förändrades.

Har även hört från vänner som stoppat hyfsat rejäla läckage från vevaxel-tätningar o.d.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En bilmek. jag känner har tillräckligt med jobb för sin verksamhet och erbjuder kunder med t.ex. det klassiska V70 vevaxeltätningsläckaget att prova Omega 917 först och det hjälper på många.
Håller med de andra - hade servoläckage på min V70 och det tätades direkt med lite Omega 917. Det höll ytterligare 2000mil och nivån hade inte ändrats när jag sålde bilen.
Redline har en produkt som skall vara identisk med Omega om man inte hittar det i butiken.

Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Intressant, det här ska jag nog slå i min E31:a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.