AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.855

Varning för Leebmann

tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Beställde för två veckor sedan grejer för över 2000 euro på leebmann. Fick hel grejerna igår och när jag kontrollerade paketet så saknades performance pedaler men fick performance växelknoppsdamask som jag inte hade beställt. Dessutom var det till 1 serien så jag kontaktade dem och fråga hur de ville hantera det. Fick som svar att jag var tvungen att skicka iväg det felpaketerade och sedan antingen vänta tills de har det eller skicka bekräftelse med kollinr innan jag får min del hemskickad. Är det inte konstigt att man får sådant bemötande när de har gjort fel och man är ärlig att berätta det. Stod ej nånstans om den här damasken på packlistan heller..
Vad är det du vill varna för? Att de ska rätta till det som blivit fel? Hur vill du att det ska lösas?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du vill alltså att de ska skicka nya grejer utan att du ska returnera det som skickats fel? Det känns som en ganska stark begäran.

-------
//Lövet
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Är det rätt att en kund ska behöva vänta en månad för sin grej? Varför måste jag skicka så de har den först när det är helt fel grej som de har packat ner. Men ja fortsätt ni handla av såna säljare om ni vill.. Alla som har fått sina grejer är såklart nöjda för det är billigare än svenska priser men när det krånglar så är det kundens fel. Bra service kallar jag inte det för
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Andreas_lovgren: har jag skrivit att jag inte vill returnera det?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tråkigt när någon råkar illa ut men när du handlar av en svensk butik så måste du skicka grejerna tillbaka _innan_ du får nåt nytt också eller hur?

Skillnaden är leveranstiden och det är priset man får betala i det här fallet för det lägre inköpspriset.

-------
//Lövet
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Om det räckte med att maila leverantören att man fått fel saker, för att få dem att skicka ett kolli till, så kan du räkna ut hur många som kommer att nyttja den möjligheten på fel sätt.

Lägger du den på lådan och skickar kollinumret så skickar så skickar de rätt kolli direkt, så vad är problemet?

Klart det kan bli fel, men de gör om och gör rätt. Sen är det som Lövet säger, att många står ut med leveranstiden tack vare det lägre priset.

/Loefvenhamn
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Kan inte riktigt se hur Leebmann skulle kunna agerat på annat sätt.

Har också råkat ut för att det saknats del av beställning vid leverans från Leebmann. I det fallet fanns artikeln på packlistan men inte i försändelsen. Mailade Leebmann som skickade den saknade artikeln direkt, leveransen tog tre dagar tror jag.

/J.I
tb
100
tbang
320dA xDrive -12
Hur skall man bevisa att man inte har fått grejerna menar du? Tror du jag ljuger om 700kr när man handlar för över 20000kr? Har dessutom en kollega som såg när jag gick igenom grejerna. Hade det varit fel pedaler så förstår jag att de vill se det innan de skickar nya men nu var det damask till 1 serien så varför ska jag som kund vänta tills de har fått det?

Problemet är servicen, som folk här tyckte var toppen hos dem. Ville bara påpeka hur de agerar men internetbutiker får tydligen slöa hursomhelst bara de är billiga.

Jag tycker att de ska skicka direkt för varan jag fick har inget med produkten som saknades. Hade jag velat behålla varan så hade jag inte ens nämnt det.

Men de har ändrat sig nu och skickar iväg det imorgon.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag har haft kontakt med Leebmann vid flera tillfällen och har alltid fått ypperlig service. Alla företag kan göra fel och det är synd att varna för ett företag av den anledningen.

----
BMW CS/SC #6212
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Har också bara gott att säga om Leebmann.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Hej,
Beställde nyligen lite delar till min E30 från Leebmann24.

Fick bekräftat att de skickades den 28/6
Kollade trackingnr men fick bara svar att det var felaktigt.
Tänkte att jag väntar och kollar efter helgen.
Står nu att det inte är inscannat av DHL än eller error.
Mejlade Leebmann och frågade om det var rätt nr och om de visste när det skulle komma fram.
De svarade bara, Hej , det här är det korrekta numret:xxxx (samma nr som tidigare.
Så ingen hjälp där
Någon som haft liknande problem?
Paketet måste ju ha scannats in av DHL nu om det skickades för en vecka sen? Hur lång leveranstid brukar de ha?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
pew, ring DHL i Sverige och be dom kolla. Om dom inget hittar så mailar du tillbaka till Leebmann och ber dom kolla igen och säg att du själv varit i kontakt med DHL som inget hittar.

Ibland blir det väl så att när man kollar en serie med siffror så blir man lite blind och tycker det ser rätt ut även om kanske slängt om några siffror. När du mailar dom så dela upp sifferserien i mindre grupper, typ om 3, då blir det enklare att uppfatta ev misstag :-)

Min egen erfarenhet av Leebmann är annars mycket bra.

Niklas

Fransosen
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Jo, jag har försökt ringa DHL men det är låååång kö. så jag har gett upp två försök nu.

Mailade Leebmann igen, med skärmdump från min sökning på DHL så att de ser numret och allt, får se vad de svarar.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Har även efter mitt inlägg i 2014 använt Leebmann24 och är fortfarande mycket nöjd. Hoppas att det löser sig, pew!

----
BMW CS/SC #6212
Köpt från Leebmann ett tiotal gånger och det har alltid fungerat riktigt bra, dock så fixar jag egen frakt då den är riktigt dyr.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
@dd88 Frakten var inte så farlig 15 eller 20 Euro men blev ändå 500kr billigare än Schmiedmann utan frakt

Leebmann använder intraship (DHL) och det verkar som man måste vara registrerad användare (endast för företag tror jag) för att se var paketet är, fick screenshot från dem som visade att paketet är på väg i alla fall, så det kommer nog snart.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Det var tydligen inte skickat med DHL, fast det stod DHL Intraship.
Utan det var skickat med Deutche post och därmed är det Post Nord som levererar i Sverige.
Fick reda på det först när jag gjorde en spårning per telefon hos DHL.

Post Nord har tydligen gjort utkörningsförsök både igår och idag och skriver att de lämnat ett meddelande/AVI, men nej nej. De har väl varit på fel adress som vanligt.
Får ta en sväng till terminalen.
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
pew: postnord är inte som förr.... Väntade på ett paket förra veckan och de hade varit hemma och försökt lämna det i onsdags. Står på söksidan att avisering skickas.... Igår fick jag ett brev att paketet kunde hämtas på lokala ICA-affären. Så är nog bara att vänta eller fråga på ditt ombudsställe........

/Kent
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Efter en halvtimmes letande på postterminalen så lyckades de hitta paketet som stod två meter bakom kassan.
Nån avi hade inte kommit igår heller.
Men nu har jag fått grejerna i alla fall :)
Bu
68
Burken66
BMW 520d f10-10
Range rover-86
BMW R1200GS-05
Jag har handlat två gånger hos leebman och det har funkat bra. Men trackingnumret gick inte att söka med för mig heller när jag hade beställt härom veckan. Men jag logga i på "Mein konto" hos leebman och kikar man runt lite där så hittade jag en länk att klicka på och då såg jag att paketet var i"schweden" Då gick det att söka paketet hos postnord med trackingnumret för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.