AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.209

e91 varningslampor lyser

Ni
3
Nisse Roos
320D xd Toluring -09
Har en 320D -09 som har fått riktigt jobbigt problem med massor av varningar för olika failiure, gps/radio displayen stänger av sig och startar upp igen. Displayen säger Central Electronics failiure och hastighetsmätaren hoppar upp och ner samma med varvräknaren. Det hela började efter att jag tvättat bilen med normalt vattentryck. Bilen fick för sig att släpet var kopplat till bilen varje gång jag blinkade höger eller vänster var hastigheten på blinkningarna dubbelt så snabbt precis som en lampa var trasig. Bromsade jag sa datorn att bromsljuset på släpet var trasigt trots att inget släp var inkopplat. Vad tror ni är det fuktproblem eller vad kan felen bero på.
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Styrenheten "fotrumsmodul" kan vara en spökande sak när det gäller dessa problem. Kom upp liknande sympton när jag googlade på liknande problem tidigare.

Går att hitta beg fotrumsmoduler på ebay.de från 100 euro. Tror dock du behöver göra en omprogramering om denna styrenhet byts
Ni
3
Nisse Roos
320D xd Toluring -09
ok. ska ta bilen till verkstan i morgon, det är bara det att just fel på electronicen brukar även verkstäder ha problem med att lösa. men tack för ditt svar.

mokaren
Ni
3
Nisse Roos
320D xd Toluring -09
Bilen är tillbaks från verkstaden. Vatten har läckt in genom tankpåfyllningsfacket, och skadat släpvagnsmodulen. kostnad för programmering och utbytta delar plus en del lödning av kontakter slutade på 10 200:- Undrar om någon mer råkat ut för att det läckt in vatten i bagagen genom tankluckan. Konstruktionfel eller monagefel.

mokaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.