|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken lyder! Har en E90 330d som rullat drygt 13 000 mil nu. Servade den i december då CBS'n (serviceindikatorn) visade byte av olja, allmän kontroll, bromsvätska. Dessutom byttes bromsbeläggen runt om då servicekillen på Mekonomen menade att det var dags, då det skulle behövas inom några månader! När jag hämtade ut bilen från servicen visade CBS'n att det var 3200 mil till nästa oljebyte (eller december 2015). Helt enligt planerna så började den ticka ner o jag vet att den var nere o visade 2300 mil till service för ett tag sen o det låter ganska rimligt då den rullat 1000 mil sedan servicen.. Nu helt plötsligt så visar det 3200 mil igen (datumen till service har inte ändrats så det är ok). Vet inte exakt hur sedan den gick tillbaka till 3200! Jag har inte nollställt den manuellt, batteriet har inte varit urladdat osv... Har inte heller haft den kopplat till dator som kunnat nolla. Förutom när bilen besiktades 30/4 vilket tidsmässigt skulle kunna stämma att det nollades. Men kan inte förstå varför det skulle ha något med saken att göra. Har inte märkt av något annat problem med elektroniken i övrigt. Är det någon som har erfarenhet av något liknande? Har även läst att CBS'n kan ändras pga körstil/slitage vilket skulle kunna betyda att jag inte har något problem utan att bilen helt enkelt känner av det o att miltalen till service stämmer! Men känns konstigt då jag kört likadant med bilen sedan jag köpte den för ett år sedan o fenomenet att servicemilen ökar inte dykt upp tidigare. Även innan den senaste servicen tickade indikatorn stabilt neråt i den takten jag körde. PS. Även "allmän kontroll" verkar vara nollställd då det står 6000 mil till nästa service. Tidigare har det gjorts vid ca 6000 mil o andra gången gjordes i december vid ca 12 000 mil. Alltså verkar det vara ca 6 000 mils intervaller vad gäller det. Mycket tacksam för svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.