|
|
|
|---|---|
|
Hej hoppas jag kan få lite hjälp här på autopower:)jo jag har en bmw e46 320d som rullat 25260mil och har nya däck,hjullager runt om bytt och nya bromsskivor...men jag får nå vibrationer/skakningar från typ 170 och uppåt vad tror ni det kan vara..tacksam för tips mvh Matte | |
|
nu är ju inte 170 något man ska ägna sig åt i sverige på allmänna vägar.... men vad har du för däck på bilen, samt nollbalanserades alla däcken när dom sattes på? obalans i vissa farter brukar oftast vara däcken, men i så höga farter kan det väl vara annat också. Vibrerar det i ratten eller i stolen? |
|
| testade för vnån vecka sen och då vibrerar det inte så de kan inte vara däcken! tänkte om de är stödlager lr hardyskivan?mvh | |
|
att det inte vibrerade för någon vecka sen är ju ganska orelevant. finns inget som säger att en vikt har lossnat eller liknande. misstänker du hardyskivan så borde du ju känna vibrationer i fler hastigheter än 170. testa varva upp bilen ordentligt i lägre växlar i så fall kanske? |
|
| Hur ser bussningar ut fram och bak? Är känd fel på e46 med länkarmsbussnigar. | |
|
Okejokej! ja jag ska kolla lite få hissa upp den på lyften!:) tack iaf för lite info,möjligt att de är nå dåliga bussningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.