AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
535

Nu har ungarna hoppat på sin sista huv!

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Kom hem från jobbet igår 16:30 parkera bilen i ett låst flerbilsgarage på Hässleholmen i Borås. Skulle ner te stan 18:00, kommer ner och ser en massa fotspår och skit på huven....fattar ju genast va som hänt. Åket ner te polisen och anmälde. Fattar inte hur dem kommer ner där bara....i garaget? Min första bil och man putsar och polerar och sköter om så gör dem så här !!!!!!!!!!! Fan va less man blir!! Folk tycker att mitt bostadsbolag borde stå för självrisken för att ungarna ska ju inte kunna komma ner där, vad tycker ni?

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
I det garage som jag har min BMW parkerad måste man använda ett kort (med magnetremsa) för att kunna ta sig in och även ta sig ut ur garaget !
Och allt lagras i en dator =)
Efter installationen av det systemet har det inte vart något inbrott eller skadesgörelse nere i garaget !

Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Ta upp det med styrelseordföranden i området. De har ju försäkringar som täcker skador. Tycker själv att de borde pröjsa. Lägg lite tryck på dem och för en hel jävel! Det finns ju en anledning till att du trots allt betalar pengar till styrelsen för platsen... eller hur?
Lycka till!
Danne

H U M A N R A G E
Länk
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Braxen: Har samma system i mitt garage, facit på tre år är 1 inbrottsförsök, 1 inbrott och 1 påkörning med smitning..

Vid inbrottsförsöket förstörde de hela dörren på min 325:a.
Inbrottet var i 518:n där de snodde bl.a bilstereon. De har antagligen gjort försökt något också för batteriet var dött..
Påkörningen var på M3:an...
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
i mitt garage så körde dom sönder porten för att komma in och våldföra sig på min bil..

who dares wins...
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Vad är det för värld vi lever i?
Än så länge är det väl lugnt för egen del (ta i trä) men vad händer med omgivningens avundsjuka/klåfingrighet den dagen jag byter upp mig?

/Kristian
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Tacksam för all support, ska ner och ta mig ett snack med bostatdsbolaget på måndag. Tänker inte släppa det i första taget kommer. Återkommer med mer. Har också hört nåt om att dem ska ha någon form av försäkring för egen del borde ju gälla i ett sånt här fall. Som sagt man betalar ju extra för att ha bilen på ett "säkert" ställe. Idag när jag kom ner hadde dem försökt att bryta upp dörren till garaget den va rätt skadad men dem klara det inte och det var nog inga ungar tur att dem inte kom igenom undra om jag hadde haft en bil alls annars....Tänk dan efter dem har hoppat på min huv och sen skulle nåt annat hända....ska nog flytta här ifrån...

Tack för att jag får skriva av mig!

Mvh Daniel

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Samma sak har hänt mig för x antal månader sen. Någon hade gått över hela bilen. Bra trist det där.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det här såhär vi måste ha det sålänge vi har en röd regering, ingen skall ha äganderätt
utan här delar vi broderligt :-)
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
DRScream- Hur gick det hos bostadsbolaget? Fick du kompensation?
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Min bror hade haft sin fina 320 -93 i två veckor innan någon promenerade/hoppade på den.
Det resulterade i ny huv, rikning av tak, ny vindruta och lack av huv, tak och bagagelucka. Vågar inte tänka på vad det kan ha kostat.
Man börjar begripa lite smått varför försäkringarna på BMW kostar som de gör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.