|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har länge funderat på att lägga ett bud på grannens gamla BMW 518 I årsmodell 1978, den Har gått 28000 mil men är i väldigt gott skick in och utvändigt. Var förbi honom idag och pratade lite om den men han ville kolla upp värde på den o så innan han sålde så min fråga är vad är ett vettigt bud? Han började prata om att det kanske var någon samlare som var intresserad men jag tänker att den har gått närmare 30000 mil så det är väl inte aktuellt som samlar objekt, eller? Kort sagt en bil i fint skick men har gått långt, hur mycket skulle den kunna värderas till? Tacksam för svar! Mvh Patrik | |
|
Ger mig på lite gissningar, blir gärna motsagd! Instegsmodeller är sällan de högst värderade objekten när det gäller entusiastbilar. Skulle nog säga att om den är i monsterskick så kanske den kan vara värd 20-40k. Är den i bra bruksskick under det, såklart :) |
|
| Hm... jag tror snarare 10-15000 kr. Fyrorna är ju sällan aktuella som några pysslarobjekt eller eftersökta av entusiaster. | |
|
Dylika bilar är såklart svårt att sia om(som alltid), beror på vad marknaden säger, men du är iaf sugen ;) så säkert får du räkna med uppåt 15 tusen(tror inte på mera)...dvs han vill ju inte sälja bilen direkt för låt säga "5 papp" utan han vill reka marknaden först så du får ju vänta och se innan du kan börja närma dig ett evtl köp. Men kring 15 000kr skulle jag tro.. Visst, han kan ju fundera på att sälja den till utlandet och då kan det bli mer slantar, men jag värderar den enligt Svenska köpares ögon och då tror jag att den inte säljs för mycket mer än 15. Beror också på hur mycket engagemang han vill lägga i detta "försäljningsprojekt" Jag anser att 28000mil inte är mycket för en "vanlig bil" från sjuttiotalet :) Sedan är ju bilen i fint skick vilket då tyder på att den inte har levt ett "hårt bruksliv", då har det ännu mindre betydelse att den rullat sina 28000mil, anser jag. Mvh Janne. |
|
|
Le åt grannen och säg "lycka till"! Om några månader kan du knipa den för en femtusing. Det finns inget intresse i entusiastkretsar för denna typ av bil. Definitivt inte en 518 med 28k mil. Han kommer inte att få ett svar på sin ev annons. Hade det varit en 528 i bra skick, men 518. Nope. Lycka till! Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.