|
|
|
|---|---|
|
Har precis sålt min E60 och är nu på jakt efter en E87 igen. Letar främst efter en 118 eller 120D. Hur är det med coupe ? bättre eller sämre alternativ jämfört vanliga halvkombin. Var nöjd med min förra E87 men vill ha något nyare nu. Kom gärna med erfarenheter, vad jag bör kolla på osv osv. | |
|
Jag älskar min coupé men det är inte en "tredörrars" utan modellen med vanlig baklucka. Funderat på en sådan? /M Mina bilar: Länk |
|
|
Som din 125i ( Stx ) Hur är bagageutrymmet i dom ? Jag spelar golf och det skulle ju vara bra om man fick in 2 bagar iaf. Annars är det väl ingen större skillnad mot den "vanliga" modellen ? Känns som Coupén står lite högra i pris också. |
|
|
Du ska ju ta en 120d istället för en 118. Dels så tror jag att det är svårare att hitta en 118d coupé och de du faktiskt hittar lär vara sämre utrustade än 120d:orna du hittar. Lycka till! |
|
|
Ja det har jag helt enkelt tänkt att välja ( 120d ). Det enda jag är nojjig över är att bagautrymmet är för litet. Vad tror ni om denna ? Länk |
|
|
Bagaget är helt OK. Smal ingång, men djupt. Kupé-versionen har längre hjulbas än E87. 120d är trevlig motor, bra att chippa :) Sedan är den ju snygg! Den du länkade till tycker jag verkar OK prissatt. Och snygg! Och snål! Och praktisk! Slå till! :-) |
|
|
Mm, rätt billig men det är väl så att coupé-modellerna sjunkar snabbt eftersom det är en ganska begränsad kundkrets. Det är mycket bil för pengarna. Väldigt snygg. Jag hade dock valt en med M-sport. |
|
|
Bagageutrymmet är bättre i coupémodellen. Dessutom är den roligare att kör eftersom karossen är styvare och fjädring/dämpning något mer följsam. Den röda verkar ju jättefin. /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.