|
|
|
|---|---|
|
Har ett skramligt/vibrerande ljud när bilen framförs i låg hastighet(1-5km/h). Det försvinner sedan när jag gasar. Låter som att något sitter lite löst innanför instrumentpanelen. Har kollat samtliga fack(myntfack mm) men det är inget som ligger löst i bilen. Någon som vet vad det kan vara? | |
|
Kolla om det kan vara knapparna till spakarna för torkare och blinkers samt på ratten har varit ett problem på E61 att dom skorrar under körning på ojämn väg. MVH Fonzi |
|
|
Har upptäckt nu att vibrerandet går igång när jag lägger in drive(har automat). Upp till 5km/h, sen slutar det. Blir galen, måste hitta felet. Ingen som kan tipsa om nåt innan jag lämnar in den på Bmw? |
|
|
Har du kollat viern till nöd upplåsningen för att lägga automaten i neutral? Den går från spaken till nedre delen av lådan. För att komma åt den måste plast skyddet under bilen skruvas bort. Du kan "kanske" testa genom att plocka bort plasten runt växel spaken, bara att rycka till. Sätta i en skruvmäjsell i hållet för manuell sätta i i neutrall, och lägga lite spänning på viern. Kolla om det blir förädring i "vibrationerna" ljudet. |
|
| Det sitter inte någon kvarglömd mekaniker i handskfacket ?? :) | |
| I-landsproblem gasa!! | |
| @sxv tack för tipset! Skall kolla på det! Är det ett vanligt missljud som brukar uppstå där? | |
| Vanligt problem vet jag ej. Men vibrerar viern mot vägen i tunneln för växellådan blir det ett ganska irreterande ljud "vibrations ljud". | |
| Hej allihopa lånar tråden hoppas det är ok jag har en liknade problem fast det låter på passagerar sidan det låter vid en ojämn väg vad kan det vara? Det är en bmw 530xd -08 11000mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.