AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.978

Öppen förardörr spärrar framfarten

Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Hej, finns det någon som noterat, irriterat sig på att det inte går att köra om förardörren inte är helt stängd, eller är jag unik?
Trots att jag har "surround view" vill jag gärna kunna se bakåt genom öppen dörr vid backning t.ex.
Hur tar man bort spärren?
thekinglives
1) du kan backa med dörren öppen om du samtidigt håller på bromsen.

2) byglar du bromsljuskontakten med backljuset bör du kunna backa utan några problem.

3) är osäker på detta, men går det inte att backa om man har bältesclipset i hållaren (bältet på sig)????

funktionen är rätt bra, har hänt att jag klivit ur bilar med automat som jag fått springa ikapp;)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har också irriterat mig på det där, men samtidigt också blivit räddad av det automatiska p-läget :)
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
1 och 2. Ska kolla detta med småhålla på bromsen.
3. Kanske går med bältet fastsatt men då når jag inte utanför med skallen.

Jo någon mening är det nog med funktionen. Blir mest irriterad på idiot-instruktionen från idriven när jag glömmer av mig med att ha dörren öppen och ska finjustera parkering inom de rätt korta p-rutorna på gatorna.
thekinglives
Kaparn: Förstår hur du menar och håller med till fullo.

Ett tips är att ta av sig bältet, låna passagerarsidans bälte och stoppa ned det i din bälteshållare, dock blir det ju lite omständigt och risken finns ju att man kör så hela tiden:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.