AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.273

Hur aktivera AUX-ingången på E90 325i med business-stereon?

Visa användare
18
Max3.0
M3 e46
X3 e83 2,0d
hej, skaffade mig en bmw 325i Dynamic för ett väldigt litet tag sedan och i armstödet till den bil har jag ett AUX uttag som det står AUX in/out på och när jag tex kopplar in min iphone 5s så händer det inget?
Jag har inte den här gps skärmen och ratten utan bara BMW business cd spelare, någon som vet hur jag ska göra?
Mvh Max maxxxad@hotmail.com
Ev
13
EvilBoo
BMW 318I-2010
Tryck på knappen högst upp till vänster på stereon så kommer du till"menyn"
Där du kan välja ingång.
Visa användare
18
Max3.0
M3 e46
X3 e83 2,0d
jag har provat alla knappar på radion tycker jag, självklart var source mode knappen första alternativet hehe.
ska kollla högst upp till vänster :)
Läs instruktionsboken. Den finns även en knapp på ratten för att byta källa: Länk
Visa användare
18
Max3.0
M3 e46
X3 e83 2,0d
jag har läst boken också men hittar bara Nr7 = aux in/out
Det är dock inte knappen för återcirkulation av kupéluften, utan den övre till vänster.
Som sagt - tryck på rattknappen på ovanstående bild för att byta källa.
Visa användare
18
Max3.0
M3 e46
X3 e83 2,0d
tycker jag har provat det, kan det vara så att jag inte har aux i business cdn? :(
Finns uttaget så har du AUX. Kontrollera så att kabeln verkligen är helt intryckt. På mina E9X har det alltid gått att byta källa direkt på rattknappen.

Kan även vara så att någon tidigare ägare har lekt runt i menyerna och på något vis bockat av AUX-funktionen. Borde stå i instruktionsboken hur du gör i så fall. Har du ingen i närheten som haft E9X tidigare och kan hjälpa dig?
Visa användare
18
Max3.0
M3 e46
X3 e83 2,0d
jo har en polare som har e90 330 men han har hela gps paketet med skärmen och ratten, det var inte i min, provade med ratten men står på skärmen no cd. bara
Har du tryckt på knappen på ratten flera gånger? Det krävs 2 eller 3 tryck för att byta till AUX från radio.

Den används som sagt för att byta mellan alla olika källor, om nu inte någon källa av någon anledning är tillfälligt avaktiverad.
Visa användare
18
Max3.0
M3 e46
X3 e83 2,0d
ska ut och prova alla alternativ direkt mvh
Ma
189
Max_k
530xD -12 m-sport
Använder jag rattknappen på min får jag "No disc (cdspelare), No discs (växlarn), sen aux. Och den ska gå att välja även fast inget är ikopplat i uttaget. Men du borde ju hitta den på din sourceknapp på stereon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.