|
|
|
|---|---|
|
...och jag vill bara dela med mej av att jag absolut insterar på att bilen går bättre med orginalprylarna. Intrycket man får när man tryckt i ett konfilter är att "wow, det här låter underbart och visst går bilen aningen bättre". Faktum är att bilen går betydligt jämnare och finare nu. Ville bara dela med mej av mina erfarenheter. Ha en bra helg! PS. ...till saken ska tilläggas att det före detta konfiltret inte var speciellt bra avskärmat och det är ju anledingen till att bilen går ojämt (och rentav i vissa fall spikar), att den drar in för varm luft... | |
|
Där fick jag mina farhågor besannade! Original...det finns där av en anledning! ;) /K |
|
|
...hvorfor ikke prøve denne løsning ? Länk ...hi..hi...jeg holder mig dog til den originale løsning ;-) V-max - "...drive with the stereo off in order to listen to the engine" ! |
|
|
Ska man ha ett sport filter så ska man ha ett insatts filter. Man går ju miste om det sköna insugningsljudet men motorn suger inte varmluft som det gör med ett konfilter. |
|
|
Johan: Det fina med oss människor är att vi kan lära av misstag:) Mvh Asken avchippad:) |
|
|
Kan det inte vara den senaste tidens värmebölja, som har en del i detta !? Dom flesta bilar lär ju ha dragit in varmare luft än vanligt denna underbara sommar.... |
|
| nix. märkte skillnad direkt efter bytet. c:a 25 grader var det den dagen... | |
|
Såja, en till som har sett ljuset. S.k.open air-filter ökar slitaget genom att släppa igenom mera luft/ytenhet. På en racebil kan det ha betydelse för effekten om man ökar varvtalet. På en standardbil ger detingen annan effekt än ökat slitage. Monterar man dessutom filtret så att det är varm luft som skall förbrännas så MINSKAR effekten. Det visste man redan på 30-talet........... Bosse J. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.