|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nya fälgar på e91an. Fram 8,5 235/35 R19 et ~35 Bak 9,5" 265/30 R19 på, Et ~35 Fråga 1. Höger bakdäck skrapar någonstans så fort jag åker i ett litet gupp, men vänster är inga problem, någon med erfarenhet vad det kan bero på innan jag börjar leta? Fråga2. Det finns många bud men... I bildörren står däcktryck 2,5 / 3,0 bar med 19".. Men många säger över 3bar runtom. vad föreslås? Nu har jag 2,6 / 3,1 men bromsvarnaren lyser rött och verkar inte gå att nollställa | |
|
Fråga 1..Dålig fjäder kanske ? Fråga 2..Vad har bromsvarnaren med lufttrycket att göra ? Bromsvarnaren är det samma som att belägg är slut någonstans? Jag tror jag har ca 3kg runt om på mina 19" |
|
| Edit..Med dålig fjäder tänkte jag mest om den har gått av 1varv eller så.. | |
|
Tack för bra svar, jag ska kolla fjädern, men tyckter de känns som lika mycket space mellan hjulhus o döck på båda sidorna. Jsg menar punkteringsindikering, inte bromsvarnare |
|
|
Jag har 2.9 runt om på min, funkar perfekt... Samma storlek på däcken och samma bredd på fälgarna! Punkteringsindikeringen nollställer du genom att gå in på varningslampan i instrument, gå in på reset, håll in knappen(till vänster om den översta vänstra spaken) i cirka 10 sek, och sedan trycka in knappen igen. |
|
|
Slå ett öga på din dämpare också. Höger bak kanske läcker är död. Däcktryck upp mellan 2,9-3,1 bak alla fall. Fram kan du ligga på 2,6-2,9. |
|
| Kan även mäta med tumstock vad måtten ligger på båda sidorna och jämföra. Rör det sig om 1 cm som exempel, så höj eller sänk så det blir jämnt. Förutsatt du har coilovers. | |
|
Kolla så det inte helt enkelt är "tygmattan" som sitter innanför skärmen som hoppat ur precis vid "falsen". Hoppas du fattar vad jag menar :) Denna sticker då ut lite mer och kan då ta i däcket. |
|
|
Plockade bort däcket, tittade lite, kände lite, klämde lite på tygmattan och tänkte, jag får hissa upp bilen o kolla. Skruvade tillbaka däcket och åkte vidare. vips.. så var allting helt igen.. Tack för hjälpen allihopa :-) |
|
|
ang. däcktrycket.... ett däcktryck på 3 bar kommer bara ge dig en studsig bilfärd, men däcken håller kanske lite längre. Sänker du trycket ner mot 2.7-2.8 så kommer färden bli lite mindre studsig och däcken sjunker ner mer mot marken och får bättre fäste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.