AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.028

Byta lamdasond BMW 523 -97

Sida 2 av 2
Jag hade kollat upp det där en gång till.
Raderades felkoderna för att se om samma koder kom tillbaka inom kort?
De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Felsökningen gjordes efter en radering av felkoder och då visade det att volttalet inte ändrade sig hos Bank 2, Bank 1 däremot så pendlade volttalet.

Ok märkligt problem.
De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Jag har nu fått hem en Denso Lambdasond, men hur kommer man åt att byta den som sitter vid Bank 2 (bakre)? Ovanifrån verkar helt omöjligt men funkar det underifrån utan att ta bort avgassystemet? Det ser tajt ut även underifrån.

De
213
Dennis56
523-97
320GT-2016
Lyckades byta Lambdasonden då jag hissade upp bilen. Efter bytet ingen felkod men fortfarande höga avgasvärden? Enligt bilmekanikern på verkstaden så är det inget fel på Luftmassemätaren eller tempgivaren då det inte har kommit upp någon felkod på dessa enheter. Han mätte även temperaturen på Katalysatorn som visade drygt 200 grader i båda ändarna och då var det enlig honom inget fel på den enheten heller. Kan det stämma det han har informerat mig angående bilen, eller är han helt ute och cyklar? Jag har bytt olja, filter och luftfilter men inte tändstiften då de byttes för ca 2500 mil sedan, han rekommenderade mig att byta dessa då de är inköpta på Biltema (Brisk tror jag at dom heter).

Kom med tips om ni har en aning om vad jag ska göra för att få ner värdena.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.