AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.045

Låst in nyckeln (Key-less go) i E93. Hur komma in?

cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Någon jag känner har låst in sin key-less go nyckel i bilen och kommer inte in. Bilen är bärgad till BMW som inte fått fram en ny nyckel på över en vecka och som inte tagit sig in i bilen än. De pratar om att bryta sig in. De har en del saker de behöver i bilen (telefon, nycklar, plånbok, dator, bilnyckel...)

Vad är smartatste sättet att ta sig in?

Man undrar ju vart reservnyckeln är...

cme

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hmm..... Vad jag vet så går det ju inte att låsa bilen om nyckeln ligger inne i den. Mvh
Co
28
Con
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Har bilen Keylessgo så kan man inte lås in nyckeln.
Räcker med att lägga handen på handtaget så ska bilen låsas lr låsas upp.
Därimot bilen saknar keylessgo så är det bara o knacka in den billigaste sido ruta =/ .

cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Bilen har keylessgo och ägaren har låst med hande och glömde nyckeln i bilen. Det skall inte gå som ni skriver men det är vad som hänt. :)

Det är en E93. Tydligen var det leverans tid på sidorutor. Jag tror nog jag knackat en dörruta.

cme

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Det ska enligt uppgift från tidigare ägare till min e91 gå alldeles utmärkt att låsa in nyckeln. Det var bara att ta sig hem och hämta reservnyckeln för någon annan metod att ta sig in stod inte till buds.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man behöver inte knacka rutan. Min fru lyckades låsa in nyckeln på min A7:a och på bilar utan karm så har låssmederna ett verktyg som man sätter innanför rutan och sedan fyller med luft och på så sätt skapar en öppning så man kan öppna dörren.

Ring en autoriserad låssmed är mitt tips.
När jag låate in nyckeln i bagaget påmin e39 så var alla lås inaktiverade, så det hjälpte inte att knacka en ruta, låsen funkade inte innifrån heller, eller rättare sagt, de funkade jättebra :-)
Bärgare till BMW mölndal och uppborrning av lås på bagaget var det som gällde för att överhuvudtaget komma in i bilen.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Efter att jag blivit lite tveksam då en del sagt annat så var jag tvungen att testa själv. Det går INTE att låsa bilen alls då nyckeln ligger inne i den om man har keylessgo! Mvh
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Måhända att det inte SKA gå, men likväl händer det. Finns många historier på div motorforum där folk låst nycklarna inne. Ha nyckeln i fickan för säkerhets skull! :-)
Dum fråga men har ni provat bakluckan?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Minst sagt dum konstruktion (bugg i aktuella bilen?). De jag haft med keyless har varit omöjliga att låsa med nyckeln i bilen.

Märkligt dock att BMW inte kommit in i bilen. Vilken bärgare som helst brukar ha trix nog att komma in i de flesta bilar.

-------
//Lövet
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Går utmärkt att ha nyckeln i skuffen och slå igen den och INTE få upp bilen iaf. Och jag har keyless go...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.