AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.811

E90 320i - 2006 larmar helt spontant

Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
E90 320 2006

Igår fick BMW´n stå hemma(garageuppfart, liten liten lutning) när andra bilen skulle på service. Tog inte många minuter efter att jag åkt som frugan sa larmet gick i BMW´n. Hon öppnade bilen, stängde ingen o larmade på nytt, Sedan gick larmet ett par gånger till under dagen.
Idag körde jag BMW´n till jobbet och den stod på jobbet hela dagen (plan mark) och inget larm. När jag körde hem stannade jag för att handla och när jag skulle köra hem därifrån varnades det att vänster framdörr var öppen!? Öppnade, stängde men det plingade till 3-4 gånger till innan den tystnade. När jag kom hem ställe jag bilen på uppfarten, larmade och gick in. Efter 45 minuter gick larmet igen. Provade att koppla in BMWhat men inga felkoder.

Någon som varit ute för detta innan? Är det någon sensor i låset av dörren som ger felkod att dörren är öppen (glapp) och när den är larmade blir det efter ett tag något glapp som gör att den tror dörren har öppnats?

Mystiskt! All hjälp mottages med glupskhet
ma
7.451
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det verkar ju fullkomligt logiskt!
Att dörren öppnas (tror bilen) när den är larmad genererar ingen felkod, det genererar alarm. :)

Vet inte hur dörrkontakterna på E90 ser ut men det brukar vara en liten plastpigg som sticker ut, och som dörren trycker till när den stängs. Alltså inte i själva låset utan på karossen.

Hitta denna brytare och prova sedan att pilla på den för att avgöra hur mycket den måste tryckas in för att dörren ska uppfattas som stängd, "massera" den även för att se om den verkar glapp, jämför sedan med andra sidan. Byt om fel.
pu
547
puiu
330i-03
kanske du har en mus inne i bilen????
ma
7.451
marin849
Lås bilen utan rörelsesensorn aktiverad så är det bara dörr, huv och bagagerumskontakter som kan utlösa larmet!
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Har goglat på tyska och engelska forum med nu ikväll och det är en del som verkar haft samma strul. Byte av antingen sensor i dörren eller fotrumsmodulen (vet att jag tidigare hade något okänt fel i Fussraummodul/FRM i BMWhat)

Provade att försöka larma med att stänga av rörelsesensorn, men det verkar inte riktigt funka. På min gamla E46 var det inga problem med att trycka två gånger på larmknappen, larmet lös med fast sken 2 sek, men när jag gör samma med E90 blir det bara som vanligt, att larmet börjar blinka som vanligt direkt

ma
7.451
marin849
Vad står i instruktionsboken om att larma utan rörelsesensorn?
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Tryck två gånger i rad på larmknappen står det. Ska testa mer imorgon
ma
7.451
marin849
Sätt dig i bilen och testa om det funkar då :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.