|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e39 530iAT-02, 10600 mil, som har gått alldeles utmärk sedan införskaffandet för några månader sedan. Kör med bilen idag, parkerar i garaget vid 13.30 tiden, skall ut igen ca 14.50, tvärvägrar starta, ( startmotor mm kör precis som vanligt! ) och får upp "Gearbox Safety Mode" ( Växellåda Felsäkert Läge )!?!? Har provat låsa, stänga, starta med samtliga bilnycklar, ryckt +kabeln... inget hjälper! Någon som har råkat ut för detta fenomen? Tacksam för tips! Mvh Anders | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lite lurigt men jag skulle börja med att se till att ha ett fulladdat batteri, det första elektroniska som strular när spänningen sjunker för lågt vid start är växellådan och ABS systemet. Och bilen ser ut att funka som vanligt med lysen och startmotor trots dålig kapacitet i batteriet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bilen skall gå att starta och köra i felsäkert läge så börja med Hassos tips. Läs av felkoder sedan vid tillfälle. | |
|
Hej Hasso! Ja, allting funkar sk "Klockrent", c-lås, ljus, stereor/GPS, elhissar, lucka Men jag testar Ditt tips, tar ut batteriet och laddar över natten, så kör jag ett test imorgonbitti och checkar ev. förbättring! Trevlig helg! Mvh Anders |
|
|
Tack till Dig också Kane! Trevlig helg! Mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.