|
|
|
|---|---|
|
Har en Z4 Coupé 2006. Bilen var på verkstad för programmering av knapparna på ratten och dom uppdaterade all programvara. Nu så funkar det så här: Vänster sida, ett tryck på fönsterknappen och rutan går hela vägen ned, ett tryck upp på knappen och rutan går hela vägen upp. Höger sida, ett tryck på knappen och rutan går hela vägen ned, hålla knappen intryckt hela tiden medan rutan går hela vägen upp. Talade med verkstaden som trodde att fönstermodulen behövde bytas. Men det tror jag inte på. Före programmeringen fungerade båda fönsterhissarna som den högra, dvs man var tvungen att hålla knapparna intryckta för att rutorna skulle gå hela vägen upp. har en 728 år 2000 och på den räcker det med ett tryck både upp och ned för samtliga rutor. Något tips? På förhand tack, Lars... | |
|
På min Z4 Coupe -07 så funkar det som på din 728. Ett tryck ner o etttryck upp för båda sidorna Mvh. Peter |
|
|
Standard så går inte passagerarens rutan upp automatiskt (står i instruktionsboken). Men det går att ändra. Bmw skall i mitt tycke klara detta men jag är tveksam. Jag var inne med min Z4 och ville få detta ändrat då sa de som de sa till dig att fönstermodulen var trasig. Jag trodde inte på dem utan hävdade att det var en programmerings sak, de var då villiga att koppla upp bilen för att titta mot en "liten" kostnad på 2500.- så jag åkte därifrån. Köpte en obd läsare och laddade ner NCS expert, där kan man ändra detta och mycket mer. Så jag gjorde det nu går rutan upp automatiskt. Men om du inte vet vad du gör med NDC expert så kan du förstöra data modulen i bilen. så om du inte känner dig 100% säker så gör det inte! utan låt någon annan ta risken. |
|
|
Finns fusk. :) Gör så här: Kör ner rutan helt med knappen intryck, kör upp rutan helt med knappen intryckt, kör ned rutan ca 20cm, kör upp rutan helt med knappen intryckt, tryck 5st snabba upptryck när rutan är helt uppe. Klart och automatiken fungerar igen. Lycka till! Mvh |
|
|
Helt otroligt! Det funkade, stort TACK! Jag anade att det fanns genvägar och att det fanns någon som hade kunskap om hur. Och det var pardini. Sånt här är ju helt underbart. Det är precis meningen med vårt användarforum. Hälsar en glad Lars... |
|
|
På min Z4 3.0 2003 fungerade det inte alls...:( Det som hände , höger fönster typ sluta att fungera ...jävla skit . Vred av tändningen, nu fungerar det som förr igen... |
|
|
Kan ju va en del skillnad på roadster och coupe (tak)?.. In och sök på Länk där finns "allt" som har med z4 bilarna att göra. mvh |
|
|
pardini! Tack så hemskt mycket! Jag har testat alla andra återinitieringar så jag var skeptisk till ditt "fusk", men det funkade faktiskt! Får ta och avboka verkstadsbesöket nu. :) |
|
|
FUSK?! HAHA Det heter initiering!!! |
|
| Dessa symptom kommer oxå om bilen varit strömlös | |
|
Yeddheng, Mer pengar att gasa för! :) Bianca.. På ditt första inlägg. Whateva :P På ditt andra inlägg. Stämmer. Vem har frågat??? Mvh |
|
|
Vem har frågat?? JULTOMTEN! |
|
|
Hahaha! Gotta love those haters ♡ ;) Puss påre! |
|
| Funkar inte på högerdörren för mig heller... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.