AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.647

Konstigt ljud från AC.n.

Hej,
Jag har en E91 årsmodell 2011. När man vid färd får upp motortemperaturen så att AC. skall börja blåsa varmluft till kupen så kan man höra tydligt att det är en fläkt som börjar blåsa varmluft. Efter ca. 20 s slutar ljudet för att starta igen om ca. 1 minut. Detta upprepas under hela färden. Det är själva ljudet som jag tycker är ovanligt högt. Det låter precis som luften som skall ut inte har fritt utrymme i någon luftkanal utan möter motstånd av något slag. Det blir ganska irriterande att lyssna på detta ljud i längden. Hade en 120 D tidigare och i den var AC väldigt tyst.
Är det någon som har en ide vad detta kan bero på ?

Dr
362
Drib
325i-08
Kolla att fläkten till kupe'sensorn fungerar som den skall. Den sitter nedanför knapparna som du reglerar fläkthastigheten med (sitter på själva stereo-/klimatkontrolleni nederkanten i form av en luftspalt).
Hej,
Jag hittar då ingen luftspalt där. Det som finns är dom två vanliga luftutsläppen.
Om jag trycker på "MAX-knappen" på AC-panelen så hör man tydligt att det startar en fläkt bakom panelerna.

Dr
362
Drib
325i-08
Gallret mellan "rattarna", ca 2x1cm; där sitter sensorn som justerar klimatet i bilen vid auto-läge:
Länk

Min AC-panel ser inte ut som din bild.
utan så här:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.