AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.509

Köpa 335d!

Sida 1 av 2
Ku
50
Kulutanv8?
Bmw 335d e91 -09
Bmw 330xi e91 -06
Ducati 900ss -95
Hej alla Bayernfantaster. Jag är ny här på forumet och är på gång att bli Bmw ägare.
Har hittat en 335d som jag gillar Länk
Vad tror ni om den?
Är det några särskilda svaga punkter på de här bilarna man bör kolla på vid eventuellt köp?

M
Jag tycker spontant att den ser hemsk ut innuti (ursäkta), den känns även dyr och lite märkligt att skriva om en rekond/lackkonserv som skedde för 8 månader sedan och att en 335d skulle vara vinterkörd. Import så kolla noggrant historiken, mil och ägare, det skall förstås även göras på alla bilar oavsett ursprung.

/Anders
Verdi
Den har inte sportstolarna. Passa dig. Även om du själv sitter bra så blir den svårsåld pga det.
Oj, taskig stavning ... Inuti, heter det förstås ... Och INTE vinterkörd känns märkligt

/Anders
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Kolla carfax på den, import och märklig färgkombination i inredningen ger lite varningsvibbar.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Varför ger färgkombon varningsvibbar?
Länk Utrustningslista från fabrik. Hade nog kollat närmare på historiken via loggade nyckelavläsningar iaf. Carfax lär nog inte ge så mycket iom tyskimport.
Fattar inte varför ni är så negativa till annonsen. Skitsnygg färgkombination ju, vit bil och rött skinn
Kan vara den fulaste inredningen jag någonsin sett i en E91.

Kontrollera bilen noga via BMW-åf som med alla importer.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vit bil, rött skinn.. Ok, men med trälister? Och sen standardstolar? Fast den har skinn, navi och är en 335d.. Det känns udda.

Hade mer förväntat mig att hitta en liknande bil i Florida än i Sverige...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Vit bil med rött skinn - skitsnyggt! Men listerna behöver bytas mot borstad alu eller svart pianolack enl mig...lätt gjort dock.
Lika snyggt som:

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
6år gammal, 9500mil, nästan en kvarts mille,,,,för dyr!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
4 år i EU och 9000 mil på mätaren nja det tror jag inte på förrän det finns papper på detta.= kolla historik NOGA vem har importerat ? för att tjäna pengar eller bruka den. En koll med BMWs databas är ett måste,är en model som det justeras mätare på för att kunna tjäna pengar , vad kostar lika bil tex i Tyskland
Jag gillar dock bilen utseende ink inredningen :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ja, smaken är ju som baken :)

Saknar min gamla alfa 156 SW 2.4 jtd. Svart metallic med rött momo skinn. Så snygg.
Kommer även ihåg en BMW 728iA typ 99a. Grön metallic med helgrön inredning. Allt var grönt.
Där snackar vi ful färgkombi. Jaja nu blev det off topic :) ska inte störa mer i diskussionen
Ku
50
Kulutanv8?
Bmw 335d e91 -09
Bmw 330xi e91 -06
Ducati 900ss -95
Verkar vara en bil som väcker känslor iaf 😄
Ku
50
Kulutanv8?
Bmw 335d e91 -09
Bmw 330xi e91 -06
Ducati 900ss -95
Verkar vara en bil som väcker känslor iaf 😄
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Den här bilen har legat ute mer än ett halvår och har fortfarande inte blivit såld, vad beror det på tro? Jag avfärdade själv den här bilen på grund av std. stolarna. Träinredningen ser ju inget vidare ut men det går ju relativt lätt att ordna. På en 335:a vill iaf ja ha m-paket och jag tror många håller med.
Ku
50
Kulutanv8?
Bmw 335d e91 -09
Bmw 330xi e91 -06
Ducati 900ss -95
Kan hålla med om att sportstolar skulle vara trevligt( går att fixa i efterhand om det skulle kännas väldigt tråkigt utan) trälisterna kan jag fixa lätt och gratis om jag vill.
Annars tycker jag att det är huvudsaken bilen har M-sport chassit vilket den ju har.
Tycker personligen det kosmetiska utvändiga M-paketet får bilen att se lite "pubertal" ut. Jag har vuxit ifrån böjd keps och bakåtlutad stol sen länge och vill ha en lagom diskret, snygg men rolig bil.
Och jag har nu kollat upp bilens historia och hittar inget lurt.

Att bilen lackförseglades för 8 månader sedan kan ju verka irrelevant men bilen är knappt körd sen dess och har stått i garage( iaf enligt ägaren).
Priset har såklart justerats ner något vid ett eventuellt köp.
Kul med alla input gällande bilen.

Kan såklart hålla med om att det är väldigt mycket pengar för bil från 09 med 9000mil på mätaren. MEN det är inget 320 och då kostar dom.
Faktum är att kollar man på autoscout på 335or runt 20"euro med dom milen hittar man i princip inget.
Om du känner att du vill ha sportstolar och andra lister kanske du ska ha lite is i magen och vänta tills det dyker upp ett bättre ex till salu.

Köp den om den känns rätt för dig. Jag tror att många inte bryr sig speciellt mycket om bilen har m-paket eller inte. Många här på autopower som är m-pakets kåta :)
Verdi
Jag har hellre M-paket med standardchassi än tvärtom. :)

Seriöst, M-chassit förstör bilen. Det vanliga chassit är mycket bekvämare och tillräckligt hårt för att tillåta snabb körning på vanlig väg.

Har ställbart chassi på min 335:a och ibland ställer jag det i sportläge. Däckbullret ökar och man känner varenda ojämnhet i vägen. Skulle jag behöva välja så är valet enkelt. Standard!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.