|
|
|
|---|---|
|
Silen som sitter precis under locket till spolarvätskebehållaren har vittrat sönder och jag vill ha en ny - för att filtrera bort löv, barr, gråsparvar och annat som kan komma flygande då man fyller på. Döm av mi förvåning då BMW inte säljer sådana - de brukar ju ha alla mystiska plastbitar till bilen annars och på skrotarna jag besökt så finns de inte heller - de försvinner då skrotarna tömmer bilen på vätskor är det svar jag fått. Någon som har några tips? Hittar inte något på varken biltemas eller mekonomens web. En lite plastsil borde ju inte kosta många tior - bara man visste var? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Till en E34 535i så verkar den finnas som separat reservdel - fast det betyder ju inte att BMW säljer den löst. Dock bland det knasigaste jag hört. En sån där del som lätt försvinner. Länk Just denna i länken ovan sitter i många modeller upp till ungefär E46 - även i Rolls-Royce Phantom :-) Vilken bil är det? Jag har sett en del på Returbilen, även på andra plockasjälv-skrotar. Kanske har en liggandes. Så till vilken bil är det? |
|
Tack falsterbo men som jag skrev i första inlägget så är just skrotar jag försökt på redan - två olika skrotar och båda säger att just silarna försvinner då de tömmer bilarna på vätska och därför inte finns på skroten..... Får väl be dem ta det försiktigt med just en sil nästa gång de får in en BMW. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Vilken modell gäller det? Till min finns den som lös del och jag har även köpt en sådan för några år sedan: Position 2: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja, eller köp en damstrumpa på Åhléns och sätt fast med en gummisnodd, |
|
|
Artikelnummer 61661365848 som Johan länkar till passar. Man har tydligen tagit bort den på från modellår 2002, men eftersom både tank och lock är samma passar den även på en E46 325i 2002: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
@325cabrio : Vilken modell gäller det (flera inklusive mig själv har redan undrat samma sak)? Nu spelar det inte längre någon roll då ErikW redan tipsat om hur det ligger till angående E46. Och det artikelnummer som ErikW och Johan B pekar ut är precis samma artikelnummer som jag refererade till i mitt första inlägg (det som passade till min E34 535i och upp till E46) och det som även passar din E30 325i Cabriolet. Så samma artikelnummer passar båda dina bilar (E46 325i Touring -02 och E30 325i Cabriolet -94) och denna del finns att köpa lös hos BMW. Men den har jag sett många gånger på tex Returbilen (tror även jag har en liggandes i mitt garage om du skulle behöva). |
|
Det var till min touring men jag gör ett nytt försök hos BMW med artnr - troligen hittade inte kudnmottagaren delen till just min e46 eftersom den bara finns fram till 09/2000 men som sagt är det ju samma behållare efter. Tror att den skulle passa i cabben också som är en E36a - har för mig att jag mätte upp samma diameter men e46 känns ju mer likt trots allt. Cabben har en väldigt liten spolarbehållare... Tack för hjälpen! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
E39 verkar vara samma Länk E36 Länk |
|
Se mitt första inlägg där jag beskriver att denna sil sitter i modeller alltifrån E30 till Rolls-Royce Phantom. Här är komplett lista Länk |
|
Jepp, nu med artnr så kan BMW sälja mig en sil för 35 kr - hoppas inte knarkpolisen läser här - en sil för 35 kr kan ryckt ur sitt sammanhang låta som något annat :-) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hur gick det, fick du nån sil :-) Blev en smula orolig när du inte hade nån då man ju vet att gråsparvar gärna tar sig ett dopp..... Måste nog gå ut och se om jag har en sån i mina bilar, och genast ringa min kontakt på BMW för att beställa denna eminenta pryl! Niklas Fransosen |
|
| Hur mycket kan en spolarvätskesil kosta - 70 kr? | |
Jag tror faktiskt 325cabrio redan uppgivit priset från BMW, endast 35 SEK. Det låter så förvånansvärt billigt att man nästan rekommenderar folk att köpa två :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.