|
|
|
|---|---|
|
Tjena La ut en annons på blocket på 2 skrotbilar som jag har stående Tänkte att någon kanske vill ha dom gratis innan jag kör dom på skroten En zigenare hörde av sig och var väldigt intresserad Så frågan är vad gör detta resande folkslag med bilarna? han påstod att han skulle börja skrota bilar och sälja delar vilket jag tvivlar starkt på. Sen var det väldigt creepy att han vävde in i samtalet om hur jag jobbade och om vi hade hund hemma | |
|
Tja, vad gör "svenskar" med skrotbilar? ;) Det är nog lite fel att generalisera så bara för att en har hört av sig till dig. Jag har hört att det finns en hel del "svartskrotare" som på något sätt tjänar pengar på skrotningarna då de skiter i att ta hand om miljöfarliga delar i bilen (spillolja, glykol, batterisyra etc.) på rätt sätt (vilket givetvis kostar pengar att göra korrekt). Om det är på ren metallåtervinning eller reservdelsförsäljning (beg.delar) de tjänar pengar på, har jag dock inte blivit riktigt klok på. Om någon skulle fråga mig om när jag är hemma på dagarna och om jag har hund eller larm etc., skulle jag dra öronen åt mig direkt - låter som någon som rekognoserar terrängen för "skumma besök".... :( Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Låter lurigt när han frågar om sånt... | |
|
Svartskrotning går till så att någon (icke auktoriserad) hivar ur allt som är dyrt/jobbigt (för en auktoriserad skrot) att ta hand om och sedan lämnar in en färdigsanerad tomkaross till en auktoriserad skrot som enkelt kan pressa den och tjäna pengar på den med minimal hantering miljöfarliga ämnen som följd. Eftersom svartskrotaren inte är auktoriserad har denne inga ögon på sig (och inget att förlora) och kan därmed avyttra batterier, oljor och annat godis lite hur som helst och helt utan hänsyn till gällande regler och normer. |
|
|
Om inget annat kanske han hyr ut bilarna till någon mindre nogräknad kompis som åker oförsäkrat och oskattat. Skulle även jag dra åt mig öronen om folk undrar en massa om hund , jobb larm.. Förvisso kan dom nog inte undgå att höra min hund då den skäller och vaktar. |
|
|
De säljer hela bilen, kan de köpa en bil för 500kr köra hem den och få 800kr för den utan att göra något så gör dom det. Jag gör inte affärer med alla oavsett om jag är köpare eller säljare. |
|
|
Få den skrotad och bortforslad korrekt istället Länk |
|
| Damien vad är det för bilar du ska skrota? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.